דיווח: הירי במרכול הכשר בניו ג'רזי נחקר כאירוע טרור אנטישמי

לפי ABC, ראש העיר טען שהחוקרים מתייחסים לתקרית כאנטישמית בשל סרטונים ממצלמות אבטחה שבהם נראו חשודים מחפשים את החנות. עוד דווח שאחד החשודים במעורבות בירי פרסם פוסטים אנטישמיים

זמן צפייה: 04:05

הירי במרכול הכשר: לפי דיווח שפורסם היום (רביעי) ברשת ABC, ראש עיריית ניו ג'רזי סטיבן פולופ התייחס לאירוע הירי אתמול במכולת הכשרה, שבו נהרגו שלושה אזרחים, ואמר כי החוקרים מתייחסים אליו כתקרית אנטישמית. זאת, על בסיס סרטונים ממצלמות אבטחה באזור שבהם נראו שני אנשים מחפשים את החנות הספציפית שבה בוצעה המתקפה. בכירים בעיר טוענים כי בסרטונים נראים החשודים נוסעים לאט סמוך למכולת, חונים, יוצאים מהוואן השכור ופותחים באש אל עבר בית העסק.

בתוך כך, המשטרה המקומית פרסמה את שמות החשודים בירי - דיוויד אנדרסון ופרנסין גרהאם. על פי החשד, אנדרסון היה חלק מכת של אפרו-אמריקנים שמאמינה שהם בני הגזע האפריקאי וצאצאי בני ישראל האמיתיים בעוד היהודים והשומרונים "מתחזים" שנקראת "העבריים השחורים".

ראש עיריית ניו ג'רזי סיטי, סטיב פולופ, טען כי "היעד היה המכולת, היורים נסעו לאט באזור הקרוב לחנות והתחילו לירות, לא היה כאן עימות עם המשטרה בחנות, זה היה אלא ירי על המכולת עצמה, היו שני שוטרים ששמעו את היריות והגיבו, העימות הופסק בזכות שני השוטרים האלו".

בדיווח נוסף בניו יורק טיימס נטען כי אחד החשודים במעורבות בירי פרסם ברשת פוסטים אנטישמיים ונגד המשטרה. לפי בכיר ברשויות החוק, החוקרים מאמינים שהחשוד פעל מהמניעים האלה. פולופ הוסיף כי אחרי שצפה בצילומי האבטחה הוא "מרגיש בנוח לומר שהחנות הייתה יעד התקיפה". עוד הוסיף כי "המבצעים נסעו באיטיות ברחבי העיר, עצרו, ויצאו מדלת הוואן הפתוחה כשבידם שני רובים ארוכים - והחלו לירות".

לכתבות נוספות בנושא >>

משה ולאה נהרגו בירי במרכול הכשר בניו ג'רזי; "היעד נבחר מראש"

אירוע ירי במכולת כשרה בניו ג'רזי: לפחות שישה הרוגים

זירת האירוע בניו ג'רזי
זירת האירוע בניו ג'רזי | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הותר לפרסום שמם של שניים מההרוגים באירוע הירי - משה הירש דייטש בן ה-24, ולאה מינדל פרנץ בת ה-33. פולופ אמר כי היעד שהותקף על ידי היורים נבחר מראש.

"לפי החקירה הראשונית (שעדיין נמשכת), אנו מאמינים שהיורים בחרו את היעד שתקפו. כאמצעי זהירות, כוחות משטרה ייפרסו באזור, בימים ושבועות הקרובים. אין לנו אינדיקציה לגבי איומים נוספים", כתב ראש העיר בטוויטר.

נוסף על כך, מפקד משטרת ג'רזי סיטי מסר כי טרם נשללה האפשרות שמדובר בטרור. "אין לנו ראיות שמצביעות על כך, אך זה נמצא על השולחן", אמר. שמו של השוטר שנורה במהלך קרב היריות הוא ג'ו סילס, נשוי ואב לחמישה ילדים.

זירת האירוע בניו ג'רזי | צילום: חדשות 13

כאמור, שישה בני אדם נהרגו בחילופי ירי שהתפתחו במהלך מרדף משטרתי בניו ג'רזי - בהם שוטר. שני החשודים בירי נהרגו, וכן שלושה עוברי אורח. מפקד משטרת ג'רזי סיטי, שבה התרחש האירוע, מסר כי האירוע החל בבית קברות בעיר ונמשך כמה שעות - עד שנהרגו החשודים במכולת שבשכונה היהודית. עוצר הוטל על כמה בתי ספר באזור, ורחובות רבים נחסמו לתנועה ולמעבר הולכי רגל.