רה"מ שוחח עם יורש העצר של בחריין: "דנו בחשיבות השלום"

נתניהו וסלמאן בן חמד אל-חליפה שוחחו בטלפון על המשך המאמצים לחיזוק היציבות באזור ועל שיתופי פעולה בילטראליים בין המדינות. "תשמעו על הצעדים המעשיים בקרוב מאוד"

זמן צפייה: 55:08

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שלישי) בטלפון עם יורש העצר של בחריין, סלמאן בן חמד אל-חליפה. "חזרנו על העקרונות של הסכמי אברהם ודיברנו איך אנחנו בעצם יוצקים תוכן מהיר להסכמים בין בחריין לישראל, הופכים את השלום הזה - שלום כלכלי, שלום טכנולוגי, שלום תיירותי, שלום בכל אחד ואחד מהתחומים הללו, ואתם תשמעו על הצעדים המעשיים בקרוב מאוד", נמסר מראש הממשלה בתום השיחה.

סוכנות הידיעות הבחריינית דיווחה כי השניים שוחחו על חשיבות חיזוק הביטחון והשלום הבין-לאומי, והמשך המאמצים לחיזוק היציבות והשגשוג באזור. כמו כן נמסר כי השניים שוחחו בנוגע לשיתופי פעולה בילטראליים בין שתי המדינות, ודנו בנוגע להתפתחויות האזוריות והבינלאומיות האחרונות .

עוד מסר יורש העצר הבחרייני כי חתימת הצהרת השלום בין בחריין לישראל בשבוע שעבר מהווה את ביסוס עמוד התווך של הביטחון והיציבות באזור.

עוד בחדשות 13:

הקבינט דן בהחמרת הסגר: נשקלת הגבלת בתי כנסת וצמצום התכנסויות

טראמפ באו"ם: "יש לבוא חשבון עם סין שהביאה את הקורונה לעולם"

דיווחים בלבנון: פצועים בפיצוץ באתר של חזבאללה בדרום המדינה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויורש העצר של בחריין, סלמאן בן חמד אל-ח'ליפה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויורש העצר של בחריין, סלמאן בן חמד אל-ח'ליפה | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר פרסם הבית הלבן את פרטי ההסכם שנחתם ביו ישראל לאיחוד האמירויות ואת הצהרת השלום שנחתמה עם בחריין. בהסכם לא מוזכר במפורש פתרון שתי המדינות או נושא הסיפוח, אך הצדדים כתבו כי הם "מחויבים לפתרון הסכסוך הישראל-פלסטיני תוך מענה לשאיפות של שני העמים".

בהסכמים, שנחתמו בעברית, ערבית ואנגלית ויועברו לאישור הממשלה והכנסת, הוזכרו הסדרים קודמים שמבוססים על פתרון שתי המדינות. ישראל, מצדה, התחייבה "לפעול להשגת פתרון כולל, צודק, מציאותי וארוך טווח לסוגיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זייד ושר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זייד ושר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני | צילום: רויטרס

כמו כן, כולל ההסכם גם פתיחת שגרירויות והחלפת שגרירים, הכרה בריבונות הצדדים, יישוב סכסוכים בין המדינות בדרכי שלום, נקיטת צעדים כדי למנוע פעילות עוינת משטח המדינות נגד מדינה אחרת, שיתוף פעולה והבנה הדדית לקידום השלום והיציבות באזור וגם הקמת ועדה משותפת לקידום "תרבות של שלום ודו קיום".

"אנו מחויבים לסיום העימות כדי לספק לכל הילדים עתיד טוב יותר", נכתב בהסכם. "אנו מחפשים חזון של שלום, ביטחון ושגשוש במזרח התיכון ובכל העולם". כמו כן, סוכם על שיתופי פעולה בשורת תחומים: כלכלה ומסחר, תעופה, תיירות, בריאות, חקלאות, מים, טכנולוגיה, אנרגיה, סביבה ,תיירות, תרבות וספורט. בד בבד, השרה רגב שוחחה הלילה עם עמיתה מבחריין, כמאל בן אחמד ודנה עמו באפשרויות של שיתופי פעולה הקשורים לתחבורה.