עם כמות כדורים ל-120 אלף מחסניות: נעצרה חוליית ניאו-נאצים בצרפת

ארבעה גברים בגילאי 45 עד 53 נעצרו במזרח חבל אלזס, ובחיפוש אצלם התגלה מצבור כלי נשק "מדאיג" על פי התובעת, שכלל בין היתר 41 כלי נשק ו-30 ק"ג אבקת שריפה. לא נקבע עד כה האם החקבוצה תכננה פיגוע, אך נמצאו במחשביהם חומרים בנושאים אנטישמיים

ניידות משטרה בצרפת
ניידות משטרה בצרפת (ארכיון) | צילום: רויטרס

ארבעה גברים נעצרו בחשד להשתייכות לקבוצה ניאו-נאצית במזרח חבל אלזס, כך דיווחו הרשויות בצרפת אתמול (שישי). משטרת צרפת גילתה ארסנל של כלי נשק, כולל מקלעים, בחיפוש שערכה אצל החשודים.

כ-200 שוטרים עצרו את הגברים, בני 45 עד 53, בבתיהם ביום שלישי האחרון, לאחר ששירותי המודיעין קבעו כי חברי הקבוצה השתתפו ב"ציד יהודים" במהלך משחק כדורגל בשטרסבורג, סיפרה התובעת אדוויג רו-מוריזוט במסיבת עיתונאים. החשודים הואשמו בסחר בנשק והם צפויים לעד 10 שנות מאסר.

לדבריה, הם גילו מספר "מדאיג" של רובים - 18 חוקיים ו-23 לא חוקיים, 167 מחסניות, ו-30 ק"ג של אבק שריפה וחומרים לייצור חומר נפץ. כמו כן, נמצאה כמות כדורים המספיקה "לפחות ל-120 אלף מחסניות", אמר סגן אלוף יאן וואנסון מיחידת המשטרה המקומית.

עד כה החוקרים לא קבעו אם הגברים תכננו פיגוע, אך נמצאו בחיפוש במחשבים שלהם חומרים בנושאים אנטישמיים והכחשת השואה, והם הועברו לבדיקה מעמיקה, אמר התובע רו-מוריזוט.