ארה"ב: 3 ניאו נאצים נעצרו בחשד שתכננו להרוג פעילי שמאל

השלושה היו בדרכם להפגנה נגד חוקי הגבלת נשק בווירג'יניה, ונעצרו לאחר שעלה החשד כי ינסו לבצע אירוע אלים בעצרת. מה-FBI נמסר כי החשודים תכננו לבצע פעולות אלימות נגד יהודים ושחורים

זמן צפייה: 00:23

שלושה ניאו נאצים נעצרו היום (שבת) בחשד כי תכננו להרוג פעילי שמאל בעצרת בווירג'יניה. שלושת החשודים משתייכים לארגון הדוגל בעליונות לבנה, הפועל להכשרה צבאית לחבריו – במטרה לבצע פעולות אלימות.

מה-FBI נמסר כי חברים בארגון תכננו פעולות אלימות נגד יהודים ושחורים, ודנו בדרכים ליצור מטעני נפץ מאולתרים, ובתשוקתם להפוך את ארצות הברית ל"מדינה אתנית לבנה".

המתיחות בווירג'יניה גוברת לאחרונה בעקבות חקיקה המקבילה נשיאת נשק שמקודמת במדינה, והחשודים היו בדרכם לעצרת שתתקיים ביום שני המוחה נגד החוק. מושל המדינה, ראלף נורת'הם, הכריז השבוע על מצב חירום, ואסר על הגעה עם נשק לעצרת.

עוד בחדשות 13:

"הפכו למיינסטרים": הארגונים שמפיצים אנטישמיות – מימין ומשמאל

הרב הראשי מחריף את הטון: "יש עולים שפיתחו רגשי אנטישמיות"

סיפורה של הכנסייה שהצילה את יהודי בולגריה מהשמדה בשואה

הפגנת איחוד הימין בשארלוטסוויל, וירג'יניה
הפגנת איחוד הימין בשארלוטסוויל, וירג'יניה | צילום: רויטרס

המעצר הוא חלק מהמאבק הגובר של ה-FBI בארגון הניאו נאצי, לאחר שאתמול נעצרו שלושה פעילים נוספים תחת חשדות דומים. בצו המעצר נגדם נכתב כי הרכיבו נשקים אוטומטיים מאולתרים, רכשו כמות אדירה של תחמושת ונשאו עמם אפודי מגן.

הרשויות חוששות כי העצרת המתוכננת בווירג'יניה תדרדר לאלימות כפי שקרה בעצרת הימין הקיצוני בשארלוטסוויל ב-2017, אז דרס מפגינת נגד למוות. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נמצא שוב בצד שמלבה את הלהבות. בעוד גובר החשש כי העצרת תצא מכלל שליטה, כתב אתמול טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "הזכות לשאת נשק נמצאת תחת מתקפה, זה מה שקורה כשמצביעים לדמוקרטים".

 

מה-FBI נמסר כי חברים בארגון תכננו פעולות אלימות נגד יהודים ושחורים, ודנו בדרכים ליצור מטעני נפץ מאולתרים, ובתשוקתם להפוך את ארצות הברית ל"מדינה אתנית לבנה".