ארה"ב: פעיל נאו-נאצי נאשם שתכנן לפוצץ בית כנסת בלאס וגאס

קונור קלימו בן ה-23 מואשם גם בתכנון פיגוע במועדון להט"בי בעיר. בביתו נמצאו מרכיבים לייצור פצצות, וע"פ החשד יצר קשר עם ארגוני עליונות לבנה. "אני שונא שחורים, יהודים והומואים"

זמן צפייה: 01:50

צעיר בשם קונור קלימו, בן 23 מלאס וגאס, נעצר על ידי ה-FBI והואשם שתכנן לפוצץ בית כנסת ומועדון להטב"י בעיר. ברשותו של קלימו, שעבד בעברו כמאבטח, נמצאו לכאורה חמורי נפץ, ולפי הרשות הפדרלית הוא "שמר על קשר עם פעילי ארגון עליונות לבנה, שמתבסס אידיאולוגית על המפלגה הנאצית".

מחלקת הלוחמה בטרור של ה-FBI החלה לחקור את הפעיל צעיר באפריל, אחרי שהתגלה כי יצר קשר עם "חטיבת אטומוואפן" (AWD), ארגון נאו-נאצי הפועל בארצות הברית. מחקירת ה-FBI עולה, כי ה-AWD מעודד תקיפות על תשתיות, מיעוטים, הומוסקסואלים ויהודים. עוד נאמר כי הארגון פועל כדי לגייס חברים בעלי השקפות דומות, להעביר אותם אימונים בטקטיקות צבאיות, קרב מגע, הכנת פצצות ובדברים נוספים בשביל "ניצחון מוחלט ובלתי מתפשר במלחמת גזע".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לוי-אבקסיס: "לא הטלתי בשום שלב וטו על חיבור עם מרצ"

לאחר שנופצה האנדרטה לזכר חלל צוק איתן: תושב סכנין נרתם לשקמה

עשרות הרוגים ומיליון תושבים מפונים: הסופה "לקימה" מכה בסין

פטריק קארסיוס החשוד בטבח באל פאסו, טקסס (ארכיון)
פטריק קארסיוס החשוד בטבח באל פאסו, טקסס (ארכיון)

עוד עלה מהחקירה, כאמור, כי קלימו תכנן גם לפוצץ בית כנסת בלאס וגאס ב-10 במאי. עובד מוסווה של המשטרה גילה בהתכתבות עם העצור כי התעניין בבניית חומרי נפץ. בסוף יוני ותחילת יולי קלימו התכונן לתקוף בר בלאס וגאס אותו תיאר בלגלוג כ"בר של הומוסקסואלים". עוד נטען כי בדיון ברשת ציטט את אדולף היטלר כשדן ב"חסרונות הרב תרבותיות".

בחיפוש בביתו ב-8 באוגוסט נמצאו תרמיט, חומצה גופרתית, ברזל ריתוך ומרכיבים נוספים לייצור פצצות. הוא נעצר והודה בחקירה כי הוא שונא "אפרו-אמריקנים, יהודים והומוסקסואלים", וכי תכנן לייצר מטען חבלה מאולתר.

"אין מקום בארץ הזאת לאיומי אלימות שמונעים על ידי שנאה ונועדו להפחיד את קהילת הלהט"ב שלנו", אמר בהצהרה רשמית הפרקליט המחוזי של מדינת נוודה , ניקולס טרוטניץ'. לדבריו, "מערכת אכיפת החוק שלנו נחושה להשתמש בכל משאבי החקירה כדי למנוע אלימות מונעת-שנאה, לפני שהיא מתרחשת".

זירת הירי באוהיו (ארכיון)
זירת הירי באוהיו (ארכיון) | צילום: טוויטר

חקירת ה-FBI מזכירה גם ריאיון טלוויזיוני של קלימו מ-2016, שבו ציין פטרולים שהוא עורך בשכונתו כשהוא חמוש ברובה מסוג "איי-אר 15", סכין גדול וכ-30 מחסניות. "אם ניתקל באויב נחוש", אמר בריאיון, "לפחות יהיו לנו האמצעים להתמודד עם זה".