לראשונה בגרמניה: משחק מחשב יציג סמלים ודמויות נאציות

הקלה בחוק המקומי מאפשרת הצגת סמלים ואנשים מתקופת הרייך השלישי, במקרה שיש לכך "הצדקה אמנותית". בחודש הבא יצא המשחק הראשון בסדרת המשחקים המוכרת "וולפנשטיין" - בגרסה לא מצונזרת

לראשונה בגרמניה, משחק המחשב "וולפנסטיין", שיצא בחודש הבא, יציג סימנים ודמויות נאציות באופן לא מצונזר. בגרסאות קודמות של המשחק יוצרו מהדורות מיוחדות לגרמניה, שבהן שונה שמו של היטלר וצלבי הקרס טושטשו. אך בגרסה החדשה, גיימרים גרמנים ישחקו בגרסה הרגילה של המשחק, כמו בשאר העולם.

החוק הגרמני מחשיב סמלים כמו צלבי קרס ומחוות כגון מועל יד כ"סימנים השייכים לארגונים לא חוקתיים", והצגתם בפומבי אינה חוקית. מותר להציגם בעת לימודים או אם יש לכך הצדקה אמנותית.

משחק המחשב Wolfenstein
משחק המחשב Wolfenstein

לכתבות נוספות בחדשות 13:

צילום אמנותי ועוגות מעוצבות: ההורים שמשתגעים ביום הולדת שנה

אחרי הלהיט "פוקימון גו": יושק משחק מציאות רבודה של הארי פוטר

הישג ללינוי אשרם: 2 מדליות זהב ומדליית כסף במשחקים האירופיים.

משחק המחשב Wolfenstein
משחק המחשב Wolfenstein

האיסור על פי חוק לא בוטל, אך כעת החוקים שחלים על סרטים יתייחסו גם למשחקי המחשב. כל משחק ייבחן בנפרד, ואם יעבור את הבחינה - יוכל להציג את הסימנים והדמויות.

אפשר לעשות שימוש במשחקי מחשב. סמלים נאצים
אפשר לעשות שימוש במשחקי מחשב. סמלים נאצים | צילום: רויטרס

עלילת סדרת "וולפנשטיין" מתקיימת במציאות אלטרנטיבית שבה גרמניה ניצחה במלחמת העולם השנייה. המשחק האחרון מתרחש בשנת 1980 ובו שני אחים תאומים מחפשים בפריז אחר אביהם.

שתי גרסאות של המשחק יופצו בגרמניה: האחת, בין-לאומית, ובה יוצגו סמלים ודמויות נאציות והשנייה מותאמת לגרמניה - בה הם לא יופיעו. שתיהן יופצו ופותחו משום שהחברה לא ידעה אם תותר הפצת הגרסה הלא מצונזרת.