נסראללה: "נגיב על ההרג בסוריה ונתקוף בעומק ישראל"

מזכ"ל חזבאללה התייחס לתקיפות שאירעו אתמול בדמשק ובביירות ואמר כי המטרות שהותקפו בסוריה היו של ארגונו. עוד איים: "עבר הזמן שבו צה"ל הפציץ אתרים בלבנון ובישראל נשארו בטוחים ומוגנים"

זמן צפייה: 02:45

המתיחות בצפון: מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, התייחס הערב (ראשון) לשני המל"טים שנפלו בלבנון הלילה ולתקיפת ישראל בסוריה אמש, ואמר כי "מה שהתרחש אתמול בסוריה ובלבנון מסוכן מאוד". את הדברים אמר שנאום שנשא להמונים, ששודר מתוך הבונקר שבו נסראללה שוהה. בהתייחס לאירוע הפלת המל"טים בלבנון אמר: "זוהי פעולה תוקפנית ראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה. אנחנו בחזבאללה לא נסכים להישנות תרחיש כזה בלבנון, יהא המחיר אשר יהא. עבר הזמן שבו מטוסים ישראלים יפציצו אתרים בלבנון ואילו בישראל ישארו בטוחים ומוגנים".

"צה"ל אמר שהפציץ בסוריה את כוח קודס של האיראנים", התייחס נסראללה למתקפה בסוריה, בה סיכל חיל האוויר פיגוע רחפנים. "זהו שקר. צה"ל הפציץ מוצב של חזבאללה בסוריה, ויש שם שני הרוגים של חזבאללה. נתניהו אתה יודע כי איננו צוחקים. אנו אמרנו לישראל שאם תהרוג אחד מבנינו בסוריה נגיב בלבנון. אני אומר לחיילי צה"ל שעל הגדר: חכו לנו, יום-יומיים ואנחנו נגיע רחוק מהגבול".

נסראללה התייחס גם למתקפות שהתרחשו בשבועות האחרונים בעיראק, האחרונה בהן התקיימה הערב, ומיוחסות לישראל. "בעיראק קורה דבר חריג במשך מספר שבועות. מחסנים של הגיוס העממי מותקפים בכל מיני מקומות בעיראק", אמר. "יש שם טביעות אצבע של ישראל ונתניהו. ישראל מתגאה בתקיפות האלה. אנחנו בלבנון לא נסכים שדבר כזה יקרה בלבנון, אנחנו נעשה כל דבר בשביל למנוע את הפעילות הזו בלבנון".

לעוד כתבות בנושא:  

גוברת ההערכה בישראל: המל"טים שהופלו בלבנון – שייכים לאיראן

ר"מ לבנון על תקרית המל"טים: ישראל פוגעת בריבונות שלנו בגלוי

חזבאללה בתגובה לתקרית: בידינו מל"ט ישראלי – מנתחים את פעולתו

מזכ''ל חזבאללה חסן נסראללה
מזכ''ל חזבאללה חסן נסראללה | צילום: gettyimages

לבסוף, התייחס נסראללה לבחירות ההולכות ומתקרבות בישראל. "נתניהו חושב שהוא יכול לנהל מערכת בחירות בדמי הפלסטינים, הלבנוניים, האיראניים והסוריים", אמר ופנה לאזרחי ישראל: "אבל נתניהו משתמש בדם שלכם למערכת הבחירות הזו. האש העיראקית תופנה נגדכם, ואחרי אתמול גם האש הלבנונית תופנה נגדכם".

בד בבד, שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, שוחח עם ראש הממשלה של לבנון, סעד אל-חרירי, והעביר לו את המסר: "יש להימנע מכל הסלמה ולפעול בשיתוף פעולה כדי למנוע התדרדרות של המצב הביטחוני באזור".

שעות לאחר האירוע בביירות, בישראל גוברת ההערכה כי המל"טים שהפלו הלילה בדאחייה שבביירות - שייכים לאיראן. זאת, לאחר שנטען כי המל"טים ישראליים. כלי הטיס נפלו בסמוך למבנה השייך לחזבאללה וגרמו לפציעתו של אדם אחד באורח קל ולנזק רב. בכלי התקשורת בלבנון דיווחו היום כי נציגת המדינה באו"ם תגיש תלונה נגד ישראל במועצת האו"ם. מצה"ל נמסר בתגובה לתקרית: "לא מתייחסים לדיווחים זרים".

המל''טים שהופלו בלבנון
המל''טים שהופלו בלבנון | צילום: חדשות 13

בתוך כך, צה"ל העלה את רמת הכוננות בעיקר בצפון, בטייסות חיל האוויר ובמערך ההגנה האווירית - מתוך הערכה שייתכן ותגיע תגובה על התקיפה המאסיבית בכפר עקרבה שבדרום מזרח דמשק אמש, שם סוכלה תשתית של כוח "קודס" האיראני.

מוקדם יותר, אל-חרירי התייחס לטענות לפיהן המל"טים שהופלו שייכים לישראל וטען כי זו "פגיעה גלויה בריבונות הלבנונית והפרה של החלטה 1701 של האו"ם". לדבריו, על הקהילה הבין-לאומית לשמור על ההחלטה מפני ההפרות הישראליות ומפני ההשלכות שלהן.

סעד אל-חרירי
סעד אל-חרירי | צילום: רויטרס

עוד הוסיף אל-חרירי כי הוא מקיים התייעצויות עם נשיא לבנון מישל עון ויו"ר הפרלמנט במדינה נביה ברי, כדי להחליט על הצעדים הבאים בנוגע לתקיפה - שמהווה איום על היציבות באזור ומטרתה להביא למתיחות, לטענתו.

נשיא לבנון, מישל עאון, גינה גם הוא את "התוקפנות הישראלית הגלויה על הדאחייה בביירות" ותיאר אותה כ"חלק מההפרות המתמשכות של החלטת מועצת הביטחון מספר 1701". עוד טען עאון כי אירוע זה מהווה הוכחה נוספת לכוונות התוקפניות של ישראל ועל כוונתה של ישראל לפגוע ביציבות ובשלום בלבנון ובאיזור".