עוד אסון בחו"ל: צעיר ישראלי נהרג בטיפוס באקוודור

משרד החוץ עדכן כי הצעיר, בשנות ה-20 לחייו, נהרג לאחר שנפל בטיפוס על הר סמוך לקיטו, בירת אקוודור. במקביל, ברוך יונה שטבע למוות בסיני הובא למנוחות: "הבת שלנו עולה לכיתה א' בלי אבא"

זמן צפייה: 01:57

אסון רודף אסון: צעיר ישראלי בשנות ה-20 לחייו נהרג הלילה (שלישי) לאחר שנפל במהלך טיפוס על הר סמוך לקיטו, בירת אקוודור. כך נמסר ממשרד החוץ.

השגריר הישראלי בקיטו, זאב הראל, עדכן את מנהלת המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי, ענת אביתר, במהלך הלילה על מנת ליידע את המשפחה ולהתחיל בתהליך העברת הארון לישראל. המשפחה קיבלה את הבשורה המרה והמחלקה לישראלים בחול יחד עם קונסול השגרירות, שגיא רבובסקי, מלווים את המקרה ומסייעים בכל הנדרש.

ברוך יונה שטבע למוות בסיני
ברוך יונה שטבע למוות בסיני | צילום: באדיבות המשפחה

האירוע מתרחש יום אחרי שטבע למוות ברוך יונה בן ה-57, בעת שבילה עם בת זוגו ושני ילדיהם באזור טאבה שבחצי האי סיני. היום הוא הובא למנוחות בירושלים. שלומית, אם ילדיו של ברוך ז"ל, ספדה לו: "יצאנו כמו כל שנה לחופשה שלנו, הכול היה כל כך יפה. נסענו פתאום והגענו ליער יתיר ואז ברוך אומר לי שזה בדיוק כמו הטיולים עם המשפחה שלו".

"אכלנו ארוחת בוקר והילדים רצו להיכנס לים אז נכנסתי עם הילדים. הם היו מאוד קרובים לחוף הים ובשלב מסוים היה מאוד חם ואמרתי להם שאני הולכת להחליף בגדים". בשלב הזה שמעה שלומית המולה. "אני מבינה שמשהו רע ולא טוב קורה בחוץ. ראיתי אנשים רצים ומתבוננים ומסתכלים ולא רואה את עלמה, לא את ברוך ולא את איתמר. אני מבינה שזה קשור אליהם ואני ורואה את הילדים שלי עלמה ואיתמר ואז הבן אומר: 'אבא במים'".

היא סיפרה עוד: "הבאנו את הילדים בגיל מאוחר. זה לא היה מתוכנן שזה יהיה כל כך קצר. עלמה עולה לכיתה א' בלי אבא. כל מי שמספר על ברוך אומר שמדובר באדם שעשה רק חסדים. אני יודעת כמה צדקה עשית".

הלווייתו של ברוך יונה שטבע למוות בסיני
הלווייתו של ברוך יונה שטבע למוות בסיני

אסתר, אחותו של ברוך יונה ז"ל ספדה לו: "איש נדיר, והקיפו אותו אנשים נדירים וטובים. בשקט ובצניעות הוא לימד את הילדים על ערכים ועל כבוד האדם. אהבת חינם הייתה הדרך שלו. איך נפרדים מאח כזה? נשמור על הילדים מכל משמר. נתת את החיים שלך למענם כמו שתמיד אמרת".