מולר עזב את תפקידו: "לא יכולנו לקבוע שטראמפ לא ביצע פשע"

התובע המיוחד בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016 הצהיר במסיבת עיתונאים כי "לא ניתן היה להאשים את הנשיא במעורבות בפרשה ובשיבוש חקירה". טראמפ בתגובה: "התיק סגור"

רוברט מולר, תובע מיוחד לחקירת התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית
רוברט מולר, תובע מיוחד לחקירת התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית | צילום: gettyimages

רוברט מולר, התובע המיוחד לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016, עזב הערב (רביעי) את תפקידו וטען במסיבת עיתונאים כי "לא יכולנו לקבוע שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא ביצע פשע". עם זאת, לדבריו, "לא ניתן היה להאשים את הנשיא במעורבות בפרשה ובשיבוש חקירה". בהצהרתו חזר מולר על המסקנות מדוח החקירה והודיע כי לא ימסור עדות לקונגרס בנושא. בתגובה כתב טראמפ בטוויטר כי "שום דבר לא השתנה - התיק סגור".

לדברי מולר, ששבר שתיקה אחרי שנתיים, הוא בחר למסור את ההצהרה לתקשורת מאחר ותיק החקירה נסגר והוא סיים את תפקידו בחקירת הפרשה. הוא הוסיף כי "לא ניתן היה לשקול להעמיד את טראמפ לדין בשל מדיניות המשפט האמריקנית בנושא". עם זאת, הבהיר שהקונגרס יכול להתחיל בתהליכי הדחה במידה ויקבל החלטה כזאת. כמו כן, מולר לא שלל את הטענה למעורבות רוסית בבחירות וקבע כי "היא צריכה להדאיג את כל האזרחים האמריקנים".

כתבות נוספות בחדשות 13:

ליברמן על בחירות אפשריות: "כל אדם הגיוני היה מקבל הצעתנו"

תיק המעונות: סוכם הסדר טיעון עם שרה נתניהו – תשלם 55 אלף שקל

ריבלין: "אעשה כל שביכולתי כדי למנוע הליכה לבחירות נוספות"

טראמפ, מולר
טראמפ, מולר | צילום: החדשות 13

כזכור, הדוח המצונזר של החקירה פורסם בחודש שעבר וממצאיו העלו כי טראמפ פיטר את ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, לאחר שזה סירב להצהיר כי טראמפ אינו נמצא תחת חקירה. כמו כן, הדוח העלה כי לבנו של טראמפ היו קשרים ישירים לאתר ויקיליקס שהעניקה לו גישה לאתר שלה, זאת כדי שיוכל לפרסם טורי דעה על הבחירות.

בדוח, שפורסם לפני כחודש וחצי, אף צוין כי טראמפ ביקש להסיר את מולר מתפקידו. כמו כן, בדוח נכתב כי הנשיא התקשר לעורך הדין לשעבר של הבית הלבן, דון מקגהאן, והורה לו להכריז כי מולר נמצא בניגוד עניינים - ועליו להיות מודח. מקגהאן סירב לבקשתו של טראמפ, ואמר כי הוא מעדיף להתפטר מאשר להוציא לפועל "טבח". גם עבור מקרה זה, נכתב כי "לא זוהתה התנהלות פלילית, וכי לא ניתן לקבוע כי הדבר היווה שיבוש הליכי משפט". מולר אף כתב בדוח כי ישנן 14 פרשות נוספות שהתגלו בחקירה - והועברו לטיפול של תובעים פדרליים.

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ. | צילום: רויטרס