מרוקו באבל: מת הילד בן ה-5 שחולץ מהבאר אחרי 5 ימים

הרשויות במרוקו הודיעו כי ריאן בן ה-5 שנפל לבאר בעומק 32 מטרים בעת שהייתה בשיפוצים, מת לאחר שחולץ ממנה. מוחמד השישי, מלך מרוקו, שוחח עם בני משפחתו של ריאן ומסר להם את תנחומיו. ריאן חולץ כשהוא ללא רוח חיים

זמן צפייה: 01:35

הרשויות במרוקו מסרו הערב (שבת) כי ריאן בן ה-5 שנפל לבאר בעומק 32 מטרים לפני חמישה ימים - חולץ כשהוא ללא רוח חיים ומותו נקבע על ידי גורמי הרפואה. מוקדם יותר היום צוות רפואי נכנס לבדוק את מצבו ולפי הדיווחים הוא תקשר עם המחלצים.

לפי התקשורת הרשמית, מלך מרוקו, מחמד השישי, שוחח בטלפון עם הוריו של רייאן לאחר שנודע דבר מותו ובשיחת הטלפון מסר מלך מרוקו את תנחומיו למשפחתו של רייאן. כמו כן, מלך מרוקו הדגיש בשיחת הטלפון כי הוא עקב מקרוב אחר המקרה והוציא הנחיות לנוגעים בדבר בכדי שינקטו את הצעדים הדרושים וישקיעו את מירב המאמצים בכדי להציל את רייאן.

ראש צוות ההצלה, שמנה 11 מחלצים, מסר לתקשורת המקומית כי על פי המצלמות שהוכנסו לבור, ריאן שכב על הצד כאשר פניו לכיוון הקיר. פעולת החילוץ התעכבה שעות רבות לאחר שאבן שהייתה בדרך גרמה לכך שנדרשו ארבע שעות כדי לעקוף אותה.

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, צייץ על מאמצי החילוץ: "אני מתפלל איתכם ברגעים אלה להצלת הילד ריאן. בישראל כמו ברוב מדינות העולם אנו עוקבים אחרי הסיפור ומתפללים לאללה שהמאמצים יסתיימו בהצלחה, ושהוא יחזור בשלום לחיק משפחתו".

 

ריאן בן ה-5 בבאר
ריאן בן ה-5 בבאר

כזכור, ריאן נפל לבאר שהייתה באותה עת בשיפוצים, ומלך מרוקו מוחמד השישי הורה להשקיע כל מאמץ על מנת לחלצו. כוחות ההצלה פעלו לחפירת בור סמוך לשם כך, ובינתיים הוא קיבל אספקת מזון ושתייה, וגם מצלמה שעוזרת לו לתקשר עם העולם שבחוץ. אמו התחננה: "התפללו לשלומו".