עורך דינו של הדוקר במסיבת החנוכה: הוא אינו כשיר לעמוד לדין

פסיכיאטר קבע שגרפטון תומאס, שעומד לדין על ביצוע פשע שנאה לאחר שדקר במצ'טה 5 יהודים במונסי שבארה"ב, אינו יכול להישפט. ביהמ"ש נתן לתביעה שבועיים להגיב לבקשת בדיקת השפיות שהגיש

זמן צפייה: 05:48

הדקירות במסיבת החנוכהפסיכיאטר קבע שגרפטון תומאס, שדקר באמצעות מצ'טה חמישה יהודים במונסי, ניו יורק, שבארצות הברית, אינו כשיר לעמוד לדין, כך מסר היום (שלישי) עורך דינו.

פרקליטו מייקל סוסמן מסר בהצהרה שהעביר לבית המשפט כי הוא מבקש לערוך לתומאס בדיקת שפיות, שנעצר כמה שעות לאחר הדקירה בסוף חודש דצמבר שבשנה שעברה.

בית המשפט העניק למשרד הפרקליטות שבועיים להגיב לבקשת הבדיקה, כך אמר עורך הדין. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות AP, הפרקליטות האמריקנית סירבה להגיב.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חמישה נדקרו במסיבת חנוכה בניו יורק; חלקם במצב קשה

חשד לפשע שנאה בניו יורק: צעיר נדקר בדרך לבית כנסת; מצבו קשה[

"לא לשנאה – לא לפחד": רבבות צעדו בניו יורק נגד האנטישמיות

זירת אירוע הדקירות בניו יורק בביתו של הרב
זירת אירוע הדקירות בחנוכה בביתו של הרב בניו יורק | צילום: חדשות 13

כזכור, חמישה בני אדם נפצעו בבמסיבת חנוכה בניו יורק, שהתרחש לאחר הדלקת הנרות. ג'ק שטיין, המתגורר בסמוך לזירת האירוע, ושוחח עם עדי הראייה סיפר: "שמעתי מאנשים שהיו פה בשעת מעשה, כי הרבי סיים את הדלקת הנרות, נכנס לחדר שלו ואז באותו רגע נפתחה הדלת הראשית של הבית. אדם כהה עור נכנס למקום, לא אמר מילה – פשוט שלף מצ'טה שהייתה עם כיסוי עור ופשוט התחיל לדקור".

"פרצה שם היסטריה לא נורמלית, מישהו זרק עליו כיסא", המשיך שטיין, "זה שזרק את הכיסא כנראה הצית בו עוד יותר כעס, והדוקר פנה אליו ודקר אותו עוד שלוש פעמים. משם הוא פנה למטבח, שם היה אדם שכנראה התסובב בחצר, אדם עם פיגור קל שעמד נדהם ומשותק מתוך פחד, ובו הוא פגע הכי קשה".