להימנע מיחסי מין: האזהרה בבריטניה למי שפיתח תסמינים של אבעבועות הקוף

לאחר שבסוף השבוע האחרון התגלו 71 מקרים חדשים של המחלה בממלכה, רשויות הבריאות המקומיות המליצו למי שיש חשד כי נדבק במחלה לא לקיים מגעים מיניים, והוסיפו כי למחלימים מומלץ להשתמש בקונדום בעת מגע מיני במשך שמונה שבועות לאחר ההחלמה, כאמצעי זהירות

בדיקת אבעבועות קוף
בדיקת אבעבועות קוף | צילום: רויטרס

ד"ר רות' מילטון, הממונה על אבעבועות הקוף בסוכנות לביטחון רפואי בבריטניה, פרסמה היום המלצות חדשות לפיהן: על אדם שיפתח את תסמיני המחלה להימנע מיחסי מין, על המחלימים ממנה להשתמש בקונדומים ואמצעי מניעה אחרים במשך 8 שבועות לאחר ההחלמה, כאמצעי זהירות. עד כה, 179 מקרים של אבעבועות קוף התגלו בבריטניה, 172 מתוכם באנגליה, ו-71 מקרים רק מסוף השבוע האחרון.

ד"ר מילטון התייחסה לאופן הטיפול במחלה, ומסרה כי כל אדם שנדבק בנגיף ייאלץ לשהות בבידוד של 21 ימים. בנוסף, עליו להימנע מאינטרקציה עם בני אדם אחרים טרם הגלידו והתייבשו השלפוחיות על העור, שהן סיפטום של המחלה. לדבריה, אין הוכחות גורפות לכך שאבעבועות קוף עשויים להתפשט דרך קיום יחסי מין, וכי מדובר באמצעי זהירות בלבד.

בתוך כך, בריטניה השיקה הנחיות חדשות בנושא לפיהן: אדם שיפתח את תסמיני המחלה יידרש לכסות את גופו ואת פניו, במידה והוא יוצא מביתו לרופא, ובכלל. על אלו שפיתחו תסמינים להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית. כמו כן, צוותי הרפואה שיטפלו בחולים לא יהיו מאוכלוסייה בסיכון וילבשו ציוד מיגון ראוי.

רקמת עור נגועה באבעבועות קוף
רקמת עור נגועה באבעבועות קוף | צילום: רויטרס