בזמן שניסו להימלט מזוועות המלחמה: אם ושני ילדיה נהרגו מחוץ לביתם באוקראינה

טטיאנה פרבייניס בת ה-43 עבדה בחברת IT ולא יכלה לברוח מביתה שבאירפין כי טיפלה באימה החולה. כאשר יצאה מביתה יחד עם ילדיה היא נהרגה על ידי כוחות רוסיים, ובעלה שנותר בחיים עדיין עושה את דרכו לקייב: "אני בדרך לראות אותך פעם אחרונה"

האם שנהרגה עם שני ילדיה מחוץ לביתם באירפין שבאוקראינה | צילום: פייסבוק

זוועות המלחמה: אם אוקראינית נהרגה יחד עם שני ילדיה וכלבם בפרבר של קייב ביום ראשון האחרון, וזוהתה בתור טטיאנה פרבייניס בת ה-43, העובדת בחברת IT, אשר לא יכלה לברוח מביתה כי טיפלה באימה החולה.

שני ילדיה, אליס בת ה-9 וניקיטה בן ה-18, יחד עם אדם שאיתו נסעו - נהרגו כאשר כוחות רוסים ירו לעברם ללא רחמים, שעה שנמלטו מהעיר אירפין שבאוקראינה. התמונה שבה צולמה המשפחה שרועה ללא רוח חיים על גבי המדרכה, משכה את תשומת הלב של העולם - ונשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נשבע בהמשך לכך כי "יהרוג כל ממזר שאחראי למותם".

בתה של האם שנהרגה עם שתי בנותיה מחוץ לביתן באירפין שבאוקראינה | צילום: פייסבוק

אנדריי דובצ'ה, עיתונאי אוקראיני שפרסם לראשונה את הצילומים ההרסניים של ההפגזה שגרמה בין היתר להרג המשפחה, כתב בפייסבוק ביום שני כי האם שנהרגה הייתה מדונייצק, ונמלטה לאירפין ב-2014 כשפרצה מלחמה באזור המזרח, כי "חשבה שאירפין הוא מקום בטוח. אבל הצבא הרוסי מצא אותם גם כאן".

העיתונאי זיהה את הגבר שנמצא מת לצד המשפחה בתור אנטולי, צעיר בן 28 מלוגנסק, אך הקשר שלו למשפחה עדיין לא ידוע. האם ושני ילדיה הותירו אחריהם בעל, שעדיין נמצא בדונייצק כשהם נהרגו - ומנסה כעת לעשות את דרכו לקייב, כדי לקבור את משפחתו.

בנה של האם שנהרגה עם שני ילדיה מחוץ לביתם באירפין שבאוקראינה | צילום: פייסבוק

סרגיי פרבייניס, שלפי דיווחים בתקשורת הינו הבעל שעודנו בחיים, פרסם תמונות של משפחתו בפייסבוק וכתב, "הוא לקח את כולם. בשביל מה כל זה? מה הלאה? אני בדרך, אני חייב לראות אותך פעם אחרונה. סלחי לי שלא כיסיתי אותך".

הבעל שבור הלב כתב גם על אודות שני הכלבים הקטנים של המשפחה שהוא ניסה לאתר, ואמר כי אחד מהם נמצא במרפאה מקומית עם רגל קטועה. מאוחר יותר הוא פרסם פוסט על אחד הכלבים שלו שמת, ואמר, "למרבה הצער, החבר הטוב שלי עזב אליהם עכשיו".

כלביה של האם שנהרגה עם שני ילדיה מחוץ לביתם באירפין שבאוקראינה | צילום: פייסבוק

מיקיטה מיקדו, משקיעה בסטארט-אפ שבו עבדה פרבייניס כמנהלת חשבונות ראשית, פרסמה את התמונה שלה עם ילדיה בפייסבוק בראשון האחרון, ואישרה את מותה. "למרבה הצער, משפחתה לא יכלה לעזוב את אירפין מוקדם יותר בגלל אימה החולה", כתבה בפוסט המנציח את עמיתתה לעבודה, וקראה לעוקביה לתרום למאמצים באוקראינה.

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, דיבר על פרבייניס ושני ילדיה בנאומו ביום ראשון: "אנחנו נעניש את כל מי שביצע זוועות במלחמה הזו על אדמתנו. נמצא כל ממזר שירה לעבר הערים שלנו, האנשים שלנו, שהפציץ את אדמתנו, ששיגר רקטות. לא יהיה מקום שקט על פני כדור הארץ הזה בשבילך - חוץ מהקבר".