עקב השריפות באוסטרליה: מנהל גן חיות שיכן בביתו פנדות וטיגריס

כשהתקבלה הודעת הפינוי, החליט צ'אד סטייפלס והצוות המסור של המקום להציל את בעלי החיים בכל מחיר. "הבית שלי מלא, יש חיות מכל הסוגים בכל החדרים. הן בריאות ושלמות"

בעקבות שריפות הענק שמשתוללות באוסטרליה, מפונים אזורים רבים מיושביהם. לאחר שהתקבל הודעת פינוי מהאזור, צ'אד סטייפלס, מנהל גן חיות מקומי בניו סאות' וויילס, החליט שלא לוותר על אף חיה, ולשכן אותם בביתו. הוא סיפר אתמול (שלישי) לחדשות ABC על האש שהתחוללה באזור: "זה היה דומה לסוף העולם, ממש הרגיש כמו יום הדין".

תחילה נשאר הצוות האמיץ במקום, על אף הדרישה שיתפנה, והעביר את רוב החיות הגדולות כמו אריות ואורנגאוטנים הועברו לתאי לילה מאובטחים. בשלב זה הבין סטייפלס שחלק מהחיות יזדקקו למקום נוסף, והחליט לקחת אותם. "כעת בבית שלי יש חיות מכל הסוגים בכל החדרים, הן בריאות, שלמות ומוגנות, אף חיה לא נפגעה או אבדה", אמר.

צ'אד סטייפלס, מנהל גן החיות ''מוגו''
צ'אד סטייפלס, מנהל גן החיות ''מוגו'' | צילום: מתוך טוויטר

לכתבות נוספות בחדשות 13:

השריפות באוסטרליה: זיהתה קואלה עולה באש – והצילה אותה • צפו

תיירת ישראלית שנמלטה מהשריפות באוסטרליה: "הכבאים אובדי עצות"

משבר האקלים: גל חום קיצוני באוסטרליה; 12 הרוגים בסופה בארה"ב

שרה אנג, עובדת במקום סיפרה: "חיות קטנות יותר הועברו לתוך הבית, כמו הקופים והפנדות האדומות. כמו כן, יש טיגריס שמשוטט בחצר האחורית".

השריפות באוסטרליה הובילו לפינוי גן חיות מקומי
השריפות באוסטרליה הובילו לפינוי גן חיות מקומי | צילום: מתוך טוויטר

סטייפלס תיאר את העבודה הקשה שעשה הצוות שלו, שפעל שעות ארוכות ולאורך הלילה, וציין שהמקום היה "אבוד" בלי הפעולות "ההירואיות" של העובדים.

לפני כחודש, תועדה טורי דוהארטי, שהבחינה בקואלה כשהיא פצועה וצמאה למים בשריפות שבמדינה. תוך שניות היא ניגשה אליה, חילצה אותה מבין השריפות בעזרת החולצה שלה בלבד וכך גם הצילה את חייה. "ראיתי שהיא ניסתה לטפס על העץ, והלהבות אחזו ברגליה האחוריות. לכן כיסיתי אותה בחולצת הטי שלי והצלחתי להוריד אותה מהעץ. היה כל כך חם".

התיעוד המקסים, שבו נראית דוהארטי מורידה את החולצה שעל גופה מבלי לחשוב פעמיים, מרימה את הקואלה הפצועה ומצילה אותה מהאש, ריגשו רבים והפכו לוויראליות בעולם כולו. אתמול, נערך מפגש מרגש במיוחד לעיני המצלמות, כשזכתה האישה האמיצה לבקר את הקואלה הפצועה, שזכתה מאז לשם "לואיס". למרבה הצער, הכוויות שלואיס ספגה היו קשות, והיא הומתה מאז.