לאחר יממה של חיפושים: אותרה גופת הישראלית שנעדרה באתיופיה

צוותי החיפוש שיצאו למדבר המלח במדינה האפריקנית מצאו את גופתה של איה נעאמנה, בת ה-21 מהיישוב עראבה שבגליל. משרד החוץ מסייע בהעברת הגופה לישראל. "אבידה גדולה - ציפה לה עתיד מזהיר"

זמן צפייה: 01:30

לאחר יומיים של חיפושים, אותרה הבוקר (ראשון) גופתה של איה נעאמנה, סטודנטית בת 21 מהיישוב עראבה שבגליל, שנעדרה במהלך טיול במדבר המלח דנקיל שבאתיופיה. בסוף הסיור הלימודי, שנערך מטעם הטכניון, נשארה נעאמנה עם כמה סטודנטים לטייל למדינה. במהלך הטיול התפצלה נעאמנה מהקבוצה עמה טיילה ולא הגיעה לנקודת הסיום של המסלול. בשלב זה דיווחו על כך חבריה לחברת ביטוח הנסיעות. מוקדם יותר היום הגיע אביה של המטיילת הישראלית לנתב"ג במטרה להמריא לאתיופיה, זאת כדי לסייע במאמצי החילוץ. אך הבשורה על מותה של בתו גרמה לו להישאר בגבולות ישראל.

סבה של איה, פאוזי נעאמנה, סיפר: "היא ילדה מצטיינת בלימודים ובבית, מחונכת מכל הבחינות". במשפחה מטילים את האחריות למותה של הסטודנטית על הטכניון, שארגן את הסיור הלימודי. "אנחנו עד עכשיו מתפלאים איך המדריכים שלהם עזבו אותם לעוד יום יומיים וילדה שנפלה מגובה ואף אחד לא שם לב לא ידע מה הולך. זה ממש חסר אחריות. אנחנו נדרוש תשובות, לא נשתוק על זה. איך יש להם מדריכים ואחראים, איך הם לוקחים 30 סטודנטים, אחד הולך לעזאזל ואף אחד לא שם לב. הם לא ידעו מזה בכלל".

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-Africa-20190818-1208' autoplay='0' credit='' desc='סביה של הסטודנטית שנהרגה באתיופיה - פאוזי נעאמנה' kid='1_n1ajeamw' duration='127'']

עוד בחדשות 13:

מטיילת ישראלית נעדרת במדבר באתיופיה: "ב-50 מעלות, בלי מים"

משפחת הישראלי שנעדר באינדונזיה מבקשת תרומות למימון החיפושים

אב הילדה שטבעה ביוון: "לא הגיוני שבפארק כזה לא יהיה מציל"

עומר נסאר, ראש עיריית עראבה, המלווה את משפחת נעאמנה, אמר לחדשות 13: "החום הכבד ומזג האוויר הקשו על כוחות החיפוש להעלות מסוק לאוויר ולכן מלאכת החיפוש ארכה שעות ארוכות עד לבסוף קיבלנו את הבשורה המרה. איה הייתה סטודנטית מצטיינת בטכניון, שנה ג' להנדסה אזרחית. היא בת למשפחה מלומדת שדואגת לחנך את הילדים, ומשקיעה הכול בילדים שלה. כך היא התחנכה. חיכה לה עתיד מזהיר. חבל שזה מסתיים כך".

לדבריו, "קיבלנו את הודעה הטכניון אתמול. הם אמרו שסיור הלימודים המשותף של הטכניון הסתיים לפני כמה ימים ויש קבוצה של סטודנטים שהחליטו להישאר שם עוד כמה ימים ולכן הם רואים את זה כטיול פרטי של אותם סטודנטים". כמו כן, הוסיף כי "אנחנו לא מקבלים את ההודעה הזו אנחנו חושבים שיש אחריות עליונה של הטכניון של אלה שליוו אותם, ושל מארגני הסיור. אנחנו כמובן נלמד את העמדה של הטכניון ונשקול צעדנו בהמשך".

איה נעאמנה, המטיילת הישראלית שגופתה אותרה באתיופיה
איה נעאמנה, המטיילת הישראלית שגופתה אותרה באתיופיה

ממשרד החוץ נמסר: "שגרירות ישראל באדיס אבבה פעלה מול הרשויות באתיופיה, גורמי ממשל וצבא בדרגים הגבוהים ביותר, יחד עם נציגי חברת החילוץ מגנוס, לאיתור הישראלית. אתמול עם היוודע המקרה, החלו סריקות בשטח על ידי המשטרה המקומית, כוחות הצבא, ומתנדבים מקומיים. הסריקות נמשכו היום תוך שימוש ברחפנים ומסוק, עד למציאת גופתה של הצעירה שככל הנראה נפלה למותה. משרד החוץ משתתף בצער המשפחה, ומסייע בהעברת גופתה של איה לקבורה בארץ בהקדם האפשרי".

מהטכניון נמסר: "הטכניון מתאבל על מותה של הסטודנטית איה נעאמנה מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית ומשתתף בצערה הכבד של המשפחה. איה השתתפה בקורס אקדמי של הטכניון, שהתקיים בעיר MEKELLE באתיופיה יחד עם סטודנטים נוספים מהטכניון, מאוניברסיטת יורק בקנדה ומאוניברסיטת MU באתיופיה. הקורס ארך כארבעה שבועות והסתיים ביום רביעי האחרון (14.8). לאחר סיומו שישה סטודנטים, שאייה היתה אחת מהם, החליטו להישאר באתיופיה לטיול פרטי שבמהלכו איבדה אייה את דרכה. הטכניון נמצא בקשר ישיר עם משפחתה ויסייע להם בכל הנדרש".