מטיילת ישראלית נעדרת במדבר באתיופיה: "ב-50 מעלות, בלי מים"

משלחת מטיילים שיצאה לסיור מדעי מטעם הטכניון למדבר דנקיל דיוחה כי איה נעאמנה, בת 21 מעראבה שבגליל, התפצלה מהקבוצה במהלך הטיול ולא הגיעה לנקודת הסיום. החלו חיפושים אחריה

איה נעאמנה | צילום: חדשות 13

איה נעאמנה, מטיילת ישראלית בת 21 מעראבה שבגליל, נעדרת מאז אתמול (שישי) במדבר הדנקיל שבאתיופיה במסגרת סיור מדעי מטעם משלחת של הטכניון. קבוצת מטיילים שהיו עמה דיווחו לחברת ביטוח הנסיעות "PassportCard" על כך שהיא התפצלה מהקבוצה ולא הגיעה לנקודת הסיום של הטיול.

חברת ביטוח הנסיעות הפעילה את הדסק המבצעי של MAGNUS בשיתוף משרד החוץ והגורמים הקונסולריים באתיופיה, שמפעילים צוותים מקומיים בשטח. צוות נוסף של MAGNUS צפוי לצאת מישראל בשעות הקרובות ולחבור לכוחות המקומיים בשטח.

"היא נמצאת במדבר כבר יותר מ-9 שעות בתנאים של 50 מעלות בלי מים", כתב גולש בקבוצת הפייסבוק "קהילת תרמילאי אפריקה בישראל", שביקש את עזרת הגולשים בחיפושים. "כשנעלמה לבשה מכנס חאקי ארוך וגופיה שחורה. תיק שחור וירוק".

לכתבות נוספות בנושא >>

ישראלי בן 30 נהרג לאחר שנפל מגובה כשטייל בהרים בדרום גרמניה

אסון בחופשה ביוון: "הילדה גלשה במגלשה וטבעה עם כניסתה למים"

משפחת הישראלי שנעדר באינדונזיה מבקשת תרומות למימון החיפושים

הצעירה הנעדרת איה נעאמנה
הצעירה הנעדרת איה נעאמנה | צילום: חדשות 13

משרד החוץ מסר: "היום בשעות הבוקר קיבלנו עדכון שאזרחית ישראלית כבת 21 שיצאה עם משלחת מהטכניון לטיול באתיופיה באזור מדבר המלח בדנקיל, איבדה את דרכה במהלך טיול רגלי. מדריך הקבוצה איבד קשר עין עם חברי הקבוצה, והיא לא הגיעה לנקודת המפגש. מרגע קבלת ההודעה נציגי שגרירות ישראל באדיס אבבא נמצאים בקשר עם הרשויות, גורמי ממשל וצבא, ועם נציגי חברת החילוץ מגנוס ומנסים לסייע בכל מישור אפשרי בחיפושים".

מהטכניון נמסר לאחר ההודעה על היעדרה של נעאמנה: "לצערנו הרב, הסטודנטית אייה נעאמנה מהטכניון נעדרת מאז שעות הבוקר באתיופיה. אייה השתתפה בקורס אקדמי של הטכניון, שהתקיים בעיר MEKELLE באתיופיה יחד עם סטודנטים נוספים מהטכניון, מאוניברסיטת יורק בקנדה ומאוניברסיטת MU באתיופיה. הקורס ארך כארבעה שבועות והסתיים ביום רביעי האחרון (14.8). לאחר סיומו שישה סטודנטים, שאייה היא אחת מהם, החליטו להישאר באתיופיה לטיול פרטי שבמהלכו איבדה אייה את דרכה.

מדבר הדנקיל שבאתיופיה
מדבר הדנקיל שבאתיופיה | צילום: שקד אורבך
מדבר הדנקיל שבאתיופיה
מדבר הדנקיל שבאתיופיה | צילום: שקד אורבך

פרופ' מרק טלנסיק, ראש המרכז להנדסה גלובלית ופרופ' עודד רבינוביץ', דיקן הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון, נמצאים בקשר ישיר עם משפחתה. בנוסף, נמצא הטכניון בקשר עם משרד החוץ ועוקב מקרוב אחר המאמצים בשטח. אנו מקווים שהקשר עמה יחודש במהירה ושהיא תשוב בריאה ושלמה לארץ".

בתחילת השבוע הודיע משרד החוץ כי עדי מס, ישראלי בן 30 מקיבוץ מעברות בעמק חפר, נהרג ביום שישי מנפילה מגובה, כשטייל בהר "קן הנשרים" באלפים בדרום גרמניה. הודעה נמסרה למשפחתו. קונסולית ישראל במינכן והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ סייעו בהעברתו לקבורה בישראל. לפי דיווחים בגרמניה, בשעה 9:00 בבוקר ביום שישי, המטייל החליק ונפל מגובה 150 מטרים.

עדי מס
עדי מס | צילום: באדיבות המשפחה

לפני יותר משבועיים טבעה למוות ילדה ישראלית בת שבע בבריכת מלון בעיירה חרסוניסוס שבאי כרתים ביוון, שם שהתה במסגרת חופשה עם משפחתה. תחילה, נמשתה הילדה מהמים כשהיא ללא הכרה, ולאחר מאמצי החייאה ממושכים נאלצו הרופאים במקום לקבוע את מותה. משטרת יוון עצרה שתי עובדות במלון בעיר חרסוניסוס שבכרתים. העובדות, בנות 42 ו-56, הן אזרחיות רוסיה וגיאורגיה. במקביל, הודיעה המשטרה כי היא ממשיכה בביצוע החקירה וכן חוקרת האם לבריכת השחייה היה רישיון לפעילות.

האירועים הללו מצטרפים למסע החיפושים אחרי אביב משל שנעדר באינדונזיה כבר כחודש וחצי. משל, בן 23 מכפר סבא, נעלם לאחר שיצא לגלוש באי באלי. על פי משרד החוץ, משל נכנס למדינה, איתה אין לישראל יחסים דיפלומטיים, באמצעות דרכונו האמריקני. כמו כן, משרד החוץ מסר כי האגף הקונסולרי פנה בבקשה לסיוע אחר משל, והשלטונות באינדונזיה פועלים לאיתורו. משפחתו של אביב משל פעלה לגיוס כספים לצורך המשך החיפושים אחר אביב, המתבצעים על ידי צוות החילוץ של חיליק מגנוס. לחיפושים הצטרף גם האב ירדן, שחזר לארץ כדי לגייס כספים.

אביב משל, נעדר בבאלי באינדונזיה
אביב משל, נעדר בבאלי באינדונזיה | צילום: באדיבות המשפחה