בפעם השנייה תוך שבוע: תקיפה חות'ית אווירית על האמירויות

משרד ההגנה האמירתי הודיע כי הכוחות במדינה יירטו והשמידו שני טילים בליסטיים אותם שיגרה המליציה החות'ית, המקושרת לאיראן, לעבר הנסיכויות. רסיסי הטילים נפלו באזור לא מיושב סמוך לאבו דאבי ולא היו נפגעים

יירוט הטילים מעל אבו דאבי
יירוט הטילים מעל אבו דאבי | צילום: מתוך יוטיוב

משרד ההגנה האמירתי הודיע לפנות בוקר (שני) לפנות בוקר כי שני טילים בליסטיים אותם שיגרה המליציה החות'ית בתימן המקושרת לאיראן, לעבר הנסיכויות, יורטו והושמדו. רסיסי הטילים נחתו באזור לא מיושב סמוך לאבו דאבי ולא היו נפגעים. החמורדים החות'ים אישרו כי הם אחראים לשיגור הטילים ואמרו כי בשעות הקרובות ימסרו פרטים על "מבצע נרחב" שביצעו באיחוד האמירויות וסעודיה.

באבו דאבי חוששים מהסלמה ופגיעה בכלכלה בעקבות הירי. "שגרת איומים בשיגור טילים וכלי טיס בלתי מאוישים", תהווה פגיעה קשה בכלכלה של איחוד האמירויות שנשענת על כלכלה, תיירות ותעופה עם יציבות וביטחון בלתי מעורערים.

התעוזה של החות'ים הנתמכים על ידי איראן צריכה להדאיג את ישראל, גם בגלל היכולות המרשימות שלהם בתחום הטילים בליסטיים וכלי טיס בלתי מאוישים, וגם בשל הטווח המרחק מתימן לאילת, שקצת יותר מאשר מתימן לאבו דאבי והאיום התימני-חות'י-איראני על ישראל הופך לממשי. חוסר התגובה של ארה"ב והמערב לנוכח שיגור טילים ומל"טים לעבר סעודיה, וכעת גם לאמירויות, מאיים להגביר את השיגורים גם לעבר מדינות נוספות, בהן ישראל.

כזכור, רק ביום שני שעבר שלושה בני אדם נהרגו ו-6 נפצעו בפיצוץ של שלושה מיכלי נפט ושריפה שפרצה בשדה התעופה של אבו דאבי, והמיליציה החות'ית רמזה על מעורבותה באירוע.

Whatsapp Image 2022 01 17 At 1
שריפת מיכלי הנפט באבו דאבי

לפי גורמים באבו דאבי, הפיצוצים נגרמו על ידי כלי טייס בלתי מאוישים או רחפנים. הפיצוצים אירעו סמוך לאיזור התעשייה "מוספה" והשריפה באזור שנמצא בבניה בשדה התעופה המקומי. ההרוגים הם אזרח פקיסטני ושני אזרחים הודים. 6 הפצועים נמצאים במצב קל עד בינוני. לפי המשטרה, לא נגרם נזק משמעותי למבנים.