3 שנים לפני הקריסה במיאמי: מהנדס הזהיר מנזקים גדולים בבניין

"הניו יורק טיימס" דיווח שהאחראים על המבנה שהתמוטט עודכנו כי המגדל בן 13 הקומות סובל מ"התפוררות וסדקים בעמודי התווך". משלחת ישראלית תצא לסייע במאמצי החילוץ והטיפול באוכלוסייה

זמן צפייה: 06:53

"הניו יורק טיימס" פרסם היום (שבת) כי כשלוש שנים לפני קריסת הבניין במיאמי הזהיר מהנדס את הנהלת הבניין: "המבנה סובל מנזקים חמורים". פרנק מורטבילו, המהנדס, פירט את הנזקים בדוח שכתב והוסיף כי "ניכרת התפוררות וסדקים רבים בעמודי התווך, הקורות ובקירות התומכים של החנייה שמתחת לבניין". במקביל, משלחת של פיקוד העורף תצא לסייע במאמצי החילוץ והטיפול באוכלוסייה.

עוד פורסם, כי בעקבות הדוח תוכנן פרויקט שיקום נרחב בשווי מיליוני דולרים שאמור היה לצאת לדרך בקרוב, יותר משנתיים וחצי לאחר פרסום הדוח. ככל הנראה הנזק נגרם כתוצאה מהלחות והמלח שנשאה איתה הרוח במשך 40 שנים מחופי פלורידה הקרובים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ישראל הציעה לסייע בזירת האסון במיאמי – אך טרם קיבלה מענה

22 שנות מאסר וחצי נגזרו על השוטר שהרג את ג'ורג' פלויד בארה"ב

יעילות החיסון מפני תחלואה קשה מהווריאנט ההודי – גבוהה

אשלי דין, שאחותה ובעלה בין הנעדרים, סיפרה ל"סקיי ניוז" על שיחת הטלפון עם אחותה ברגעי האסון: "פתאום היא אמרה 'הבריכה קורסת, היא שוקעת באדמה, האדמה רועדת, הכל רועד' ואז היא השמיעה צרחה מקפיאת דם והשיחה התנתקה".

כזכור, אמש פורסם כי שמעון ודובינסקי, מהנדס וחוקר בכיר באוניברסיטת פלורידה, טען כי כבר יותר מ-20 שנים, המבנה הספציפי הזה שקרס, שוקע באופן עקבי מספר מילימטרים בכל שנה. נכון לרגע זה ישנם לפחות ארבעה הרוגים באסון, ו-159 נעדרים שמצבם אינו ידוע, מתוכם כ-34 יהודים.