מקסיקו ביקשה מישראל להסגיר את הדיפלומט הנאשם בעבירות מין

לאחר תחקיר "הצינור": המדינה הדרום אמריקנית ביקשה לעצור את אנדרס רומר, שגרירה באונסק"ו, שנמלט לארץ לאחר שהוגשו נגדו עשרות תלונות: "מקווים שנוכל להעמידו לדין בקרוב"

אנדרס רומר
אנדרס רומר | צילום: כאן 11

פרקליטות מקסיקו ביקשה היום (שלישי) מישראל לעצור את אנדרס רומר, שגריר המדינה באונסק"ו, שהואשם באונס והתעללות מינית בעשרות נשים ונמלט לישראל. שהותו בישראל נחשפה כזכור בתחקיר "הצינור".

"ביקשנו מהמדינה שבה הוא נמצא להסגיר אותו ולהעמיד אותו לפני שופט בהקדם האפשרי. מקווים שנוכל להעמידו לדין בקרוב", אמרה התובעת הכללית בהודעה לתקשורת. בחודש שעבר הוציא האינטרפול צו מעצר לרומר, אשר שוהה כאמור בישראל, שלה אין הסכם הסגרה עם מקסיקו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מצעד הדגלים אושר; הרמטכ"ל למפקדי היחידות: היערכו ללחימה בעזה

עקב איומי חמאס ברקע מצעד הדגלים: צה"ל פרס סוללות כיפת ברזל

סער מתכוון לפצל את תפקיד היועמ"ש – עוד לפני פרישת מנדלבליט

אנדרס רומר
אנדרס רומר

על שמו של רומר נקרא רחוב ברמת גן, לאחר שזה סירב להתנגד להכרה בירושלים כבירת ישראל כפי שהתבקש על ידי מדינתו. עד כה, הוצאו נגדו שני צווי מעצר על ידי שופטים מקסיקנים, לאחר יותר מ-60 תלונות שהוגשו. בתחילה רומר דחה על הסף בטוויטר את הטענות, אך מאוחר יותר מחק את חשבונות המדיה החברתית שלו.

כאמור, צוות תוכנית "הצינור" חשף כי רומר נמלט לישראל ואף פגש אותו בבר באזור רחוב גאולה בתל אביב. עד כה, בתקשורת המקסיקנית הספיקו לדווח שהוא הספיק להטריד תיירת באחד הברים בעיר.