אילון מאסק השווה את טרודו להיטלר - וספג ביקורת ממוזיאון אושוויץ

האיש העשיר בעולם הגיב לציוץ בטוויטר עם תמונה שהציגה את מנהיג גרמניה הנאצית והמילים "תפסיקו להשוות אותי לטרודו", במחאה על מדיניות החיסונים של ראש ממשלת קנדה. מהחשבון הרשמי של מוזיאון מחנה ההשמדה נכתב: "זה לא מכבד את הזיכרון של הקורבנות ופוגע באנשים רבים"

אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה
אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה | צילום: רויטרס

מנכ"ל טסלה אילון מאסק ספג אמש (חמישי) ביקורת ממוזיאון אושוויץ-בירקנאו, על כך שהשווה את ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו לאדולף היטלר. בתגובה לציוץ בטוויטר, מאסק צייץ תמונה שהציגה את היטלר עם המילים "תפסיקו להשוות אותי לטרודו", ומאוחר יותר מחק את הציוץ.

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו
ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו | צילום: רויטרס

"השימוש בדימוי של אדולף היטלר, ולפיכך ניצול הטרגדיה של כל האנשים שסבלו, הושפלו, עונו ונרצחו על ידי המשטר הטוטליטרי של גרמניה הנאצית שנוצר על ידו הוא עצוב ומטריד", נכתב בציוץ תגובה מהחשבון הרשמי של מוזיאון אושוויץ-בירקנאו, "זה לא מכבד את הזיכרון של הקורבנות ופוגע באנשים רבים".

 

מהוועד היהודי-אמריקני נמסר שהציוץ של מאסק לא מקובל, ודרשה ממנו להתנצל. "שוב, אילון מאסק הפעיל שיקול דעת גרוע ביותר כדי להבהיר נקודה ברשתות החברתיות", נכתב מטעם הוועד, "הוא חייב להפסיק את ההתנהגות הבלתי מקובלת הזו".

"מאסק עשוי להאמין שפרסום מם המשווה את ג'סטין טרודו לרודן שהשמיד מיליונים היא דרך הולמת לבקר מדיניות שהוא לא מסכים איתה", הוסיפו, "זו לא דרך הולמת. מאסק חייב להתנצל ולמצוא דרכים אחרות להביע את מורת רוחו".

אילון מאסק
אילון מאסק | צילום: רויטרס

האדם העשיר בעולם, שהונו מוערך בכ-236 מיליארד דולר, פרסם את הציוץ בתגובה לדיווחים לפיהם הרשויות בקנדה הורו לבנקים לחסום תרומות של מטבעות קריפטו למפגינים נגד חיסוני הקורונה. מאסק לא הגיב לוועד היהודי-אמריקני או למוזיאון אושוויץ-בירקנאו, אך פרסם ציוץ נוסף שהציע לעוקביו לקרוא ספר על ההיסטוריה הכלכלית של גרמניה הנאצית כדי לקבל "הסבר מעמיק".

מאסק התבטא לעתים קרובות בעד הפגנות נהגי המשאיות הקנדיות נגד הגבלות הקורונה. בחודש שעבר הוא פרסם תמונה של שורת המשאיות הארוכה וצייץ בטוויטר: "נהגי משאיות קנדיים שולטים". בפוסט אחר הוא כתב: "אם ממשלת קנדה מדכאת הפגנות שלום, שם נמצא הפשיזם".