"תתחפפו": נשיא צרפת עולה מדרגה נגד הלא-מחוסנים

בזמן שגל האומיקרון ממשיך להתפשט, עמנואל מקרון יצא למלחמה נגד הלא-מחוסנים ועורר סערה במדינה לאחר שהתבטא בבוטות נגדם. "לא אשלח אותם לכלא, אבל בעוד 10 ימים, אין יותר מסעדות, בתי קפה או קולנוע עבורם". יריביו הפוליטיים תקפו אותו: "הוא לא ראוי להיות נשיא"

נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: רויטרס

צרפת סוערת: הנשיא עמנואל מקרון פועל להטיל הגבלות על אזרחים שלא התחסנו נגד נגיף הקורונה. הסערה התגברה לאחר שבריאיון אתמול (שלישי) לעיתון "לה פריזיאן" אמר מקרון למי שאינו מחוסן כי היה מעדיף ש"יתחפפו".

המאבק של מקרון מתרחש שלושה חודשים בלבד לפני הבחירות לנשיאות בזמן שהוא טרם הודיע אם יתמודד לקדנציה נוספת. יריביו הפוליטיים מיהרו לתקוף אותו. "הוא לא ראוי להיות נשיא", צייצה מנהיגת הימין הקיצוני מרין לה פן.

ולרי פרסס, עוד מועמדת מטעם הימין, אמרה בריאיון: "צריך לקבל את הלא-מחוסנים כפי שהם. צריך להנהיג אותם ולאחד אותם, לא להעליב אותם". מועמד נוסף בבחירות לנשיאות ז'אן לוק מלשנון היה בוטה עוד יותר: "זה ברור עכשיו שהתו הירוק הוא עונש קולקטיבי נגד הזכות לחירות".

נשיא צרפת עמנואל מקרון
נגד הלא-מחוסנים. נשיא צרפת מקרון | צילום: צילום: רויטרס

בריאיון לעיתון הצרפתי שפורסם אתמול הבהיר נשיא צרפת כי אין לו כוונה לחסן בכוח חמישה מיליון צרפתים שעדיין לא קיבלו את המנה הראשונה אפילו, אבל הוא מתכנן להטיל הגבלות נגדם.

"אני לא אכניס אותם לכלא, אבל הם צריכים להבין שהחל מ-15 בינואר, לא יהיו יותר מסעדות עבורם. לא בתי קפה, לא צפייה בקולנוע. יהיה אסור להם להגיע למקומות הללו", אמר נשיא צרפת. החקיקה שיוזם מקרון צפויה להיות מאושרת עוד השבוע. במקביל, כמה מתומכיו של מקרון בפרלמנט הצרפתי סיפרו כי קיבלו איומים מצד מתנגדי חיסונים.

לא רק בצרפת יש צרות קורונה. 194 אלף מאומתים חדשים התגלו בבריטניה רק היום. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר כי הרשויות מזהות עלייה במספר המאומתים בעיקר בקרב מבוגרים ומדוכאי חיסון. בנוסף, גם מערכת הבריאות מתקרבת לקו הספיקה שלה. עם זאת, ג'ונסון הבהיר כי הוא לא תומך בהליכה לסגר נוסף.