מקרון: "יהיה מורכב להגיע להסכם עם איראן במעורבות ישראל"

נשיא צרפת אמר כי אם ישראל ומדינות המפרץ יהיו מעורבות יהיה קשה מאוד להגיע עם האיראנים להסכמות. עוד הוא אמר כי גם אם שיחות הגרעין בווינה שבאוסטריה לא יצליחו בסבב הזה, זה לא אומר שהן לא יתחדשו בקרוב

נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר היום (שישי) כי יהיה מורכב להגיע להסכם עם איראן, אלא אם ישראל ומדינות המפרץ לא יהיו מעורבות בו. עוד אמר מקרון כי גם אם שיחות הגרעין בווינה שבאוסטריה לא יצליחו בסבב הזה, זה לא אומר שהן לא יתחדשו בקרוב.

דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה היום כי הגישה של איראן בשיחות בווינה השבוע לא הייתה לטובת פתרון הסוגיה הגרעינית. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי היעדר הרצינות של איראן היא הסיבה שהשיחות השבוע הופסקו, והוסיף כי אם הדרך לשיתוף פעולה תסתיים במבוי סתום "נפנה לדרכים אחרות". עוד אמר בלינקן כי הדרך לדיפלומטיה מול איראן הולכת ומתקצרת, וכי לאיראנים יש החלטות חשובות לקבל בימים הקרובים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט על נסיעת משפחתו לחו"ל: "לא כל החלטה שלנו היא מושלמת"

מעשה סדום, סחר בבני אדם וצריכת זנות: אלה עבירות המין שבהן חשוד חוגג

אחרי 35 שנה: כתב אישום נגד שני חסידי ברלנד בגין רצח הנער ניסים שטרית

אתמול מסר עלי בגהארי קני, הנציג האיראני בשיחות הגרעין, את טיוטת הדרישות האיראניות מהמעצמות, בנוגע לחזרתה של הרפובליקה האסלאמית להסכם הגרעין. הטיוטה שנמסרה מתייחסת בעיקר לנושא הסרת הסנקציות מעל איראן, שהוטלו עליה על ידי ארה"ב ומדינות האיחוד, וכן בהתחייבויות מצד איראן בנושא הגרעין. "אם הם מוכנים לחזור לשיחות על הגרעין, אנחנו בווינה מוכנים גם כן", אמר בגהארי קני לכלי התקשורת.

על פי הסכם הגרעין המתוכנן, טהרן תגביל באופן משמעותי את העשרת האורניום במתקניה הגרעיניים ותשתמש בתוצרים למטרות "אנרגיה אטומית אזרחית", זאת בתמורה להסרת הסנקציות הכלכליות האמריקניות ושל האו"ם.