מקרון לא חוזר בו: "חייבים להציב הגבלות על הלא-מחוסנים"

נשיא צרפת הגיב לאמירתו השנויה במחלוקת כי יש "לעצבן את אלה שלא התחסנו", ואמר כי על הרשויות מוטלת החובה להגביל אותם כדי להגן על יותר מ-90% מאזרחי המדינה שכן התחסנו. "להיות אזרח זה להיות בעל זכויות וחובות, אבל קודם כל חובות"

עמנואל מקרון נשיא צרפת
נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: רויטרס

מקרון ממשיך במתקפה נגד מתנגדי החיסונים: נשיא צרפת עמנואל מקרון הגיב היום (שישי) לאמירה השנויה במחלוקת שלו כלפי אזרחי המדינה שלא התחסנו, ואמר כי הוא לא חוזר בו מאמירתו. "אני עומד מאחורי ההערות הקודמות שלי", אמר מקרון בעת שאירח את נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין במהלך ביקורה בפריז, "חובתן של הרשויות להטיל הגבלות על מי שאינו מחוסן, כדי להגן על יותר מ-90% מאזרחי צרפת שכן מחוסנים".

כזכור, בריאיון לעיתון צרפתי השבוע אמר מקרון כי הוא מתכוון "לעצבן" את מי שלא התחסנו, בכך שיקשה יותר ויותר על חייהם. היום אמר מקרון כי הוא עומד מאחורי טענותיו כלפי 5 מיליון האזרחים שטרם חוסנו נגד קורונה בצרפת, מאחר ובאחריותו "להשמיע את אזעקת האזהרה של זן האומיקרון". מקרון הוסיף כי ""להיות אזרח זה להיות בעל זכויות וחובות, אבל קודם כל חובות".

Coronavirus Tests Before New Year's Celebrations In Paris
עמדת בדיקות קורונה בצרפת | צילום: רויטרס

בתוך כך, בשבוע האחרון דן הפרלמנט הצרפתי בהגבלות חדשות על הלא-מחוסנים, לפיהן הם לא יקבלו את "אישור הבריאות" של המדינה - המקביל לתו הירוק בצרפת - גם בהצגת בדיקה שלילית. הגבלות אלו ימנעו מהם כניסה למקומות ציבוריים כמו מסעדות, בתי קולנוע, מוזיאונים ואירועי ספורט, וכן לא יתאפשרו להם לעלות לטיסות ולרכבות.

People Protest In Paris Against Covid 19 Health Pass
הפגנה בפריז נגד ''אישור הבריאות'' | צילום: רויטרס

מאבקו של מקרון מתרחש שלושה חודשים בלבד לפני הבחירות לנשיאות בצרפת, תוך שהוא טרם הודיע אם יתמודד לקדנציה נוספת. יריביו הפוליטיים מיהרו לתקוף אותו. מנהיגת הימין הקיצוני מרין לה פן צייצה כי "הוא לא ראוי להיות נשיא". זאת, תוך שהנשיא פועל באופן מתמשך להטלת הגבלות על אזרחים שלא התחסנו נגד נגיף הקורונה.

במקביל, צרפת מדווחת על יותר מ-200,000 מקרים חדשים של קורונה בממוצע, מדי יום. מדובר בשיא של כל הזמנים, שנובע ממקדם ההדבקה הגבוהה של וריאנט הקורונה החדש, זן האומיקרון.