קניה: מרדף אחרי אריה שנמלט מפארק – והרג אדם

שיירי גופתו של ההרוג נמצאו בסמוך למקום עבודתו בניירובי. התושבים הונחו על ידי הרשויות להישאר בבתיהם. למרות הגדר החשמלית המקיפה את הפארק – זוהי אינה הפעם הראשונה שנמלטת ממנה חיית טרף

אריה בפארק בסמוך לניירובי, קניה
אריה בפארק בסמוך לניירובי, קניה | צילום: רויטרס

אריה נמלט בסוף השבוע שעבר מפארק לאומי בסמוך לניירובי, בירת קניה, והרג אדם. הרשויות מקיימות מרדף אחר חיית הטרף, והנחו את התושבים להישאר בבתיהם.

שיירי גופתו של ההרוג נמצאו ביום שני בבוקר על ידי המעסיק שלו, בסמוך למקום עבודתו. זאת לאחר שנעדר מאז יום שישי ולא שב אל ביתו. "חלקים מגופתו נמצאו מפוזרים על הקרקע", סיפר אחיו של ההרוג בריאיון לתקשורת המקומית. "המעסיק שמצא אותו ניסה להפחיד את האריה ולהבריח אותו – אך ללא הצלחה".

עוד בחדשות 13:

לא רק אצלנו: גם בקרב לווייתן קטלן – הסבתות שומרות על הנכדים

זן של חיפושית נקרא על שם פעילת האקלים גרטה טונברג

לוויתנים יוצרים מלכודת בועות – וצדים את טרפם • תיעוד

לביאות בפארק מסאי מארה בקניה
לביאות בפארק מסאי מארה בקניה | צילום: רויטרס

סוכנות חיות הבר במדינה מסרה את תנחומיה למשפחת ההרוג ועדכנה: "צוות סיירים בליווי וטרינר מחפשים אחר האריה באזור, במטרה להרדים ולהחזיר אותו לפארק. אנו מנחים את התושבים לשמור על קור רוח ולא לצאת מבתיהם בשעות הלילה, עד שהאריה יתפס".

הפארק הלאומי שממנו ברח האריה מוקף גדר חשמלית, אך חלקים בה פרוצים. זוהי אינה הפעם הראשונה שאריה נמלט מפארק זה. ב-2016 אירע מקרה דומה, כשלהקת אריות הרגה ואכלה אדם בפאתי ניירובי. בהמשך התגלה כי הלהקה שוטטה בשכונת מגורים לאורך כל אותו לילה, וגרמה לבהלה בקרב התושבים.