אסון בלב ים: 70 מהגרים מלוב מתו בהתהפכות סירה בדרך לאירופה

כלי השייט יצא מהעיר זוארה והתהפך במרחק של כ-65 ק"מ מהחוף הדרומי של תוניסיה. משמר החופים חילץ את 30 הניצולים לחוף מבטחים. מדובר בתקרית הקטלנית ביותר שאירעה בים התיכון מאז תחילת השנה

סירה שנשאה מהגרים מלוב (ארכיון)
סירה שנשאה מהגרים מלוב (ארכיון) | צילום: רויטרס

70 מהגרים מלוב נהרגו אתמול (שישי) כתוצאה מהתהפכות סירה שניסתה להגיע לאירופה, בתקרית הקטלנית ביותר בים התיכון מאז תחילת השנה.

לדברי ניצולים שהיו על הסירה, כלי השיט שיעדו היה איטליה עזב את העיר זוארה שבלוב, והתהפך כ-65 ק"מ מהחוף הדרומי של תוניסיה. הם סיפרו שסירת דיג איתרה אותם ונחלצה לעזרתם, והם הועברו לספינה של משמר החופים של תוניס.

סירת מהגרים בחופי הים התיכון
סירת מהגרים בחופי הים התיכון (ארכיון) | צילום: רויטרס

ספינת החילוץ עגנה באי למפדוזה כשעליה 30 אנשים שניצלו מההתהפכות. "החיוכים שלהם נותנים משמעות לעבודתנו", אמר איש צוות מספינת החילות, "הם בטוחים וזה הדבר הכי חשוב"

מתחילת השנה, 17 אלף מהגרים ופליטים נכנסו לאירופה דרך הים, ירידה של כ-30% לעומת אותו הזמן אשתקד. הארגון הבינ"ל להגירה דיווח שעד כה 443 אנשים מתו בים התיכון מאז תחילת שנת 2019, לעומת 620 באותו זמן בשנה שלפני כן. המכון הבין-לאומי ללימודי פוליטיקה אמר כי אחד מתוך שמונה אנשים שעזבו את לוב בין ינואר לאפריל נהרג, כך לפי ניתוח של המכון.