דיווח: החומר שהתפוצץ בנמל ביירות – נרכש ע"י חזבאללה מאיראן

העיתון הגרמני "די ולט" פרסם כי הארגון השיעי היה מעורב ברכישת ואחסנת האמוניום החנקתי שגרם לפיצוץ הקטלני בלבנון. עוד דווח כי החומר נשלח ממשמרות המהפכה. כזכור, חזבאללה הכחיש מעורבותו

זמן צפייה: 00:17

ארגון חזבאללה רכש את האמוניום החנקתי, שגרם לפיצוץ הקטלני בנמל ביירות בתחילת החודש - כך דיווח היום (חמישי) העיתון הגרמני "די ולט". בנוסף, דווח כי החומר התקבל ממשמרות המהפכה באיראן. הדיווח, שעל פי העיתון מתבסס על מידע משירותי ביטחון מערביים, מגיע לאחר הכחשותיו החוזרות ונשנות של מנהיג הארגון חסן נסראללה, שדוחה כל ניסיון לקשור את ארגונו לאסון.

על פי הדיווח, בשנת 2013 שלחו משמרות המהפכה לחזבאללה את המשלוח הראשון של החומר, שכלל 270 טונות והועבר בשתי פעימות שונות ביולי ובאוקטובר. כזכור, לאחר הפיצוץ נטען כי הכימיקל אוחסן במקום החל מ-2013. עוד נטען כי הארגון שילם עבור הסחורה מאות אלפי אירו.

בשלבים אלו לא ניתן לומר בבירור מי היה אחראי על המשלוחים ועל מי הוטלה האחריות על אחסונו של החומר בנמל, אך על פי העיתון, ישנו חשד סביר כי על המשלוחים פיקח הגנרל קאסם סולימאני שחוסל בינואר השנה על ידי ארה"ב.

כתבות נוספות בחדשות 13:

החשד לאונס קבוצתי של צעירה באילת: המשטרה עצרה חשוד נוסף

טראמפ: בוחנים מכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות

החשד ההתעללות בגן בחולון: המשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד

הפיצוץ הקטלני בנמל ביירות
הפיצוץ הקטלני בנמל ביירות | צילום: רויטרס

כזכור, הפיצוץ האדיר אירע ב-4 באוגוסט בנמל ביירות, כתוצאה מהתלקחות של 2,750 טונות אמוניום חנקתי. לפחות 100 אנשים נהרגו ואלפים נפצעו. ממשלת לבנון הכריזה על אסון לאומי ועל מצב חירום למשך שבועיים. מדינות רבות, בהן ישראל, הציעו ללבנון סיוע הומניטרי בעקבות האסון הכבד.

לפני כשבוע דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס" כי שבועיים לפני הפיצוץ בנמל ביירות, בכירי מערכת הביטחון הלבנונית הזהירו את ראש הממשלה דאז חסן דיאב, ואת נשיא המדינה, מישל עאון, מפני אירוע דומה שעלול להחריב את כל עיר הבירה. משרד ראש ממשלת לבנון בחרו שלא להגיב לדווח.

מחאה מול בניין הפרלמנט בביירות
מחאה מול בניין הפרלמנט בביירות | צילום: רויטרס

האירוע עורר גל מחאות גוברות בלבנון ורבבות בני אדם הפגינו במחאה נגד השלטון. בהמשך לכך, ראש הממשלה דיאב התפטר מתפקידו, יחד עם כמה שרים וחברי פרלמנט נוספים.