פיצוץ אדיר בנמל ביירות: "לפחות 6 נהרגו, עשרות נפצעו" • תיעוד

קולות עזים נשמעו באזור ואש גדולה שפרצה במקום. לפי דיווחים במדינה האירוע נגרם מפיצוץ של מיכלי חנקן באחד ההאנגרים. גורם מדיני: לישראל אין קשר למקרה. גם ארמון הנשיאות בעיר ניזוק

זמן צפייה: 04:26

פיצוץ אדיר אירע היום (שלישי) בנמל ביירות. על פי כלי תקשורת בלבנון לפחות שישה אנשים נהרגו, ולפי ההערכות מאות נפצעו - אך מימדי הנזק עדיין אינם ברורים. בתיעודים השונים מהמקום נראית עננת עשן גדולה ואש שפרצה במקום. הפיצוץ יצר הדף משמעותי שגרם לנזק רב לבניינים ומכוניות גם קילומטרים ממקום האירוע, ונשמע ברחבי העיר.

מקורות ביטחוניים בלבנון טוענים כי לא מדובר בפיגוע טרור או בחבלה אך גם לא קובעים סופית שמדובר בתאונה, והם החלו בחקירת הנסיבות. גורם מדיני בישראל מסר כי לישראל אין קשר לאירוע. לפי מספר דיווחים במדינה הפיצוץ ככל הנראה נגרם כתוצאה משריפה של זיקוקי דינור באחד מההאנגרים שבנמל. בד בבד, מקורות ביטחוניים אמרו לערוץ אל-מנאר כי השריפה, שאירעה בהאנגר מספר 12 בנמל, נגרמה מפיצוץ של מיכלי חנקן.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-the-middle-east-part-2008041834' autoplay='0' credit='' desc='פיצוץ בנמל ביירות' kid='1_u3cyjlv0' duration='11'']

סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית דיווחה כי גם ארמון הנשיאות בביירות ניזוק בשל הפיצוץ. במקביל, נרשמים דיווחים במדינה על הפסקות חשמל ברחבי ביירות, המקשים על פעולות החילוץ באזור.

כזכור, בשבועות האחרונים נרשמת מתיחות בגבול הצפון מול ארגון הטרור חזבאללה, לאחר דיווחים על הרג בכיר בארגון בזמן מתקפה המיוחסת לישראל. בשבוע שעבר כוח צה"ל סיכל פיגוע של חוליית מחבלים באזור הר דב שבגבול לבנון. דובר צה"ל אישר כי אירע אירוע ביטחוני, ולמשך זמן קצר הנחה את התושבים להישאר בבתים, חסם את הצירים ואסר כל פעילות במרחב הפתוח, לרבות עבודות חקלאיות, אתרי נופש ותיירות. זאת, על רקע המתיחות בין ישראל לחזבאללה בימים האחרונים.

פיצוץ בנמל ביירות
פיצוץ בנמל ביירות

מפרטי האירוע עלה כי חוליית מחבלים ביצעה חדירה של מספר מטרים בודדים מעבר לקו הכחול לשטחה הריבוני של מדינת ישראל. "התצפיתניות זיהו את החוליה, והמחבלים היו בשליטת תצפית ואש לאורך כל האירוע", אמר דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן. זילברמן הודיע כי לא היו נפגעים לכוחותינו בהיתקלות והכחיש את הדיווחים הזרים לפיהם נורה טיל קורנט לעבר הכוחות.

בצה"ל פתחו באש לעבר המחבלים, בין היתר בירי נק"ל, מקלעים, טנק, ומיסוך המרחב באמצעות מטחי עשן ארטילריים. החוליה נמלטה לשטח לבנון. בשלב זה, לא ידוע באופן ודאי מצב המחבלים. "האירוע מתנהל", הוסיף דובר צה"ל, "ימים מורכבים ומתוחים לפנינו, אנחנו ממשיכים לפעול על מנת להגן על הגזרה".

חזבאללה הכחיש את קיום האירוע הביטחוני בגבול הצפון, ואף איים כי התגובה על מות הפעיל לפני כשבוע "תגיע בוודאות". על פי הודעת ארגון הטרור, "כל מה שדווח בתקשורת הישראלית - אינו נכון. מדובר בהמצאה". חזבאללה טען כי לא היו חילופי אש או הרוגים.