שר החוץ הרוסי: "לא פלשנו לאוקראינה"

בריאיון ל-BBC, סרגיי לברוב הסביר כי "הכרזנו על מבצע צבאי מיוחד כי לא הייתה לנו שום דרך אחרת להסביר למערב שקבלת אוקראינה לנאט"ו היא מעשה פלילי". בתוך כך, דו"ח המודיעין הבריטי טוען כי הספקנות כלפי המלחמה התחזקה בקרב האליטה העסקית ברוסיה

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב | צילום: רויטרס

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב התראיין אמש (חמישי) ל-BBC, וטען כי "לא פלשנו לאוקראינה". לברוב הסביר כי "הכרזנו על מבצע צבאי מיוחד כי לא הייתה לנו שום דרך אחרת להסביר למערב שצירופה של אוקראינה לנאט"ו היא מעשה פלילי".

בתגובה לדו"ח הרשמי של האו"ם, המפרט פשעי מלחמה שבוצעו לכאורה על ידי הצבא הרוסי נגד אזרחים בכפר יאידנה שבאזור צ'רניהיב באוקראינה, אמר לברוב: "חבל מאוד, אבל אבל דיפלומטים בינלאומיים, כולל הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, מזכ"ל האו"ם ונציגים אחרים של האו"ם, מופעלים על ידי המערב, ולעיתים קרובות מאוד משתמשים בהם כדי להגביר חדשות מזויפות שמפיץ המערב".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב | צילום: רויטרס

בהתייחס ליחסי הקרמלין עם בריטניה, לברוב אמר כי הוא כבר לא מאמין שיש "מרחב תמרון", מכיוון ש"גם בוריס ג'ונסון וגם ליז טראס אמרו בגלוי ש'עלינו להביס את רוסיה ולכפות עליה לרדת על ברכיה', אז קדימה - תעשו את זה".

נשיא צרפת עמנואל מקרון וקנצלר גרמניה אולף שולץ במסיבת עיתונאים בקייב
נשיא צרפת עמנואל מקרון וקנצלר גרמניה אולף שולץ במסיבת עיתונאים בקייב | צילום: רויטרס

בתוך כך, הנציבות האירופית תתכנס היום כדי לתת את חוות דעתה על מועמדותה של אוקראינה להצטרפות לאיחוד האירופי. חוות הדעת תמשמש בסיס לדיון שייערך בפסגת האיחוד האירופי בשבוע הבא, שם צפויים מנהיגי 27 המדינות החברות באיחוד לאשר את מעמד המועמדות של אוקראינה, אך עם תנאים מחמירים.

צרפת, גרמניה, איטליה ורומניה בעד שאוקראינה תקבל מעמד מועמד "מיידי", כך אמר הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון אמש. קנצלר גרמניה אולף שולץ אמר כי אוקראינה "שייכת למשפחה האירופית", והוסיף כי גרמניה תמשיך לשלוח נשק לקייב "כל עוד זה נחוץ".

נזק שנגרם לאחר הפצצה רוסית על בית ספר בלוהנסק
נזק שנגרם לאחר הפצצה רוסית על בית ספר בלוהנסק

משרד ההגנה הבריטי פרסם הבוקר את דו"ח המודיעין המעודכן שלו, לפיו נראה שבמהלך היממה האחרונה המשיכו הכוחות הרוסיים לנסות להחזיר את המומנטום במזרח אוקראינה. בנוסף נטען בדו"ח כי כי הספקנות כלפי המלחמה בקרב האזרחים הרוסים התחזקה, גם בקרב האליטה העסקית והאוליגרכים ברוסיה.