"למרות שקר - מומלץ בחום": הישראלים כובשים את הזוהר הצפוני

צפייה בתופעת הטבע כללה בעבר מסע מורכב. אבל היום, עם הטיסות הישירות לבירת לפלנד - היא נגישה מתמיד. סקי, מפלים קפואים וטיול מזחלות - הישראלים נוהרים ללונה-פארק של אוהבי החורף

זמן צפייה: 12:43

החלום על הזוהר הצפוני היה קשה מאוד להשגה במשך הרבה שנים וכלל מסע שלם שצריך לעבור כדי לראות את תופעת הטבע המיוחדת הזו. אבל ברגע ששווקו בשנה שעברה והשנה טיסות ישירות לבירת לפלנד – זה היה עניין של זמן עד שישמעו כמעט ורק עברית ברחובות רובניימי. לפלנד בחורף היא לונה-פארק אחד גדול, ולשבת במלון ליד האח זה פשוט בזבוז של זמן.

לפלנד היא חבל ארץ המשתרע על נורברגיה, שוודיה, רוסיה וכמובן פינלנד. הטיסות הישירות לכאן החורף מישראל נוחתות בעיר רובניימי, בירת פינלנד, שנשענת בעיקר על תיירות. עד לאחרונה, סינים היו במקום הראשון, אלא שהקורונה הביאה לביטול כל הקבוצות מסין. עכשיו ברחובות שומעים בעיקר עברית. "למרות שקר, מומלץ בחום".

הזוהר הצפוני בפינלנד
הזוהר הצפוני בפינלנד | צילום: רויטרס

המלונות שבהם לנות הקבוצות הם מלונות פשוטים, פונקציונליים, אסתטיקה פינית קלאסית. ויש גם את מלונות האיגלו. למי שמחפשים פה חופשה רומנטית, הם יקרים להחריד, אבל דרך הזכוכית באיגלו הפרטי אתם אמורים לראות את אורות הצפון, האורורה. ואם תרדמו, ידאגו מהקבלה להעיר אתכם. אחרי ההסברים על כך שהכלבים ההאסקים לא סובלים מהטיול היומי הזה עם המזחלת, זאת בהחלט נחשבת לאחד מרגעי השיא של הטיול. שעה של טיסה על מזחלת רתומה לכלבים האסקים. וגם הפסקה אחת חשובה שבמהלכה עוברים מהמושב לעמדת הנהיגה במזחלת.

קשה להאמין כמה דברים אפשר לעשות במינוס מיליון מעלות. סקי, כמובן, מסביב לשעון. ביום ראשון זה מה שעושים תושבי המקום. יש גם טיולי טבע אל המפלים הקפואים, שם אפשר לראות את היופי הארקטי או אפילו לעשות טיפוס מקצועי. וחווייה נוספת שאסור לוותר עליה - שיט עם שוברת קרח, הכולל שחייה במים שנחשפים בין הקרחונים. וכמובן, גולת הכותרת - המופע הירוק הכי מרהיב שהטבע יכול לתת.