בשל הטענות לאנטישמיות: מפלגת הלייבור השעתה את ג'רמי קורבין

בעקבות דוח הסוכנות הבריטית לשוויון וזכויות אדם, יו"ר המפלגה הבריטית לשעבר הושעה והודיע שיערער על ההחלטה. שליחי הקהילות של יהודי בריטניה: "תגובתו חסרת הבושה מראות שהוא חלק מהבעיה"

זמן צפייה: 00:19

בריטניה: מפלגת הלייבור החליטה היום (חמישי) להשעות את חברות יו"ר המפלגה לשעבר, ג'רמי קורבין, בעקבות דוח של הסוכנות הבריטית לשוויון וזכויות אדם, שבחן את הטענות על אנטישמיות במפלגה בזמן כהונתו של קורבין כיו"ר. קורבין הגיב על ההחלטה וכתב: "הבהרתי שכל אלו שהכחישו שהייתה אנטישמיות במפלגה טועים, אני אערער על ההתערבות הפוליטית להשעות אותי".

שליחי הקהילות של יהודי בריטניה ברכו על החלטת המפלגה וכתבו כי "לאחר שעמד בראש ירידתה של מפלגה אנטי-גזענית בגאווה והפך אותה למפלגה שעברה על חוק השוויון בהתייחסותה ליהודים, הערותיו חסרות הבושה של קורבין הראו שהוא נותר חלק מהבעיה ומהווה מכשול לפתרון הנושא".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו בטקס לזכר רבין: "יש היום הסתה מפורשת לרצח ר"מ"

חשד לאירוע טרור בצרפת: שלושה הרוגים מדקירות ליד כנסייה בניס

פרסום ראשון: ראש רשות מהצפון מואשם בתקיפת אישה בבית מלון

ג'רמי קורבין
ג'רמי קורבין | צילום: רויטרס

הטענות על אנטישמיות במפלגת הלייבור החלו לפני מערכת הבחירות האחרונה בבריטניה. לפני כשנה וחצי פרסם ה"סאנדיי טיימס" הקלטה, שבה נשמע קורבין מודה כי קיים חשש שמפלגתו "התעלמה" מטיפול במאות מקרי אנטישמיות בתוך המפלגה. ההקלטה נלקחה מתוך דברים שנאמרו במהלך פגישה אישית שקיים קורבין עם חברת הפרלמנט הבריטי, מרגרט הודג', שנחשבת למבקרת חריפה בנוגע לאופן ההתמודדות עם אנטישמיות בלייבור.

לאחר מכן פרסמה המפלגה סרטון שמביע תמיכה במיעוטים וקריאה לאחדות, אך לא הזכירה בסרטון כלל את הקהילה היהודית כאחד מאותם מיעוטים. קטע הווידאו מציג בני מיעוטים שונים וקבוצות באוכלוסייה הבריטית תחת הכותרת "זה הכוח שלנו" ומציין כי כל הקבוצות הללו ראויים לשוויון ולכבוד. "המגוון באוכלוסייה שלנו הוא הכוח שלנו", אומר הסרטון. "בואו נתאחד ונאפשר לפוטנציאל שבכל אחד מאיתנו להשתחרר החוצה". אולם לטענת רבים, קטע הווידאו מדיר תמונות של יהודים.

יתרה מזאת, למרות שהסוגיה עלתה לסדר היום הציבורי במערכת הבחירות, תחילה קורבין סירב בתוקף להתנצל ישירות בראיונות לתקשורת, והוסיף כי "מפלגות אחרות גם מושפעות מאנטישמיות". רק אחרי ביקורת הולכת וגדלה, קורבין, התנצל לראשונה על משבר האנטישמיות במפלגתו, אך התעקש שהוא "התמודד עם זה". לדבריו, "המפלגה ואני לא מקבלים אנטישמיות בכל צורה. אני מאוד מצטער על כל מה שקרה לאחרונה".