הכורדים נסוגו מראס אל-עין; חיילים אמריקנים עזבו את סוריה

הלוחמים הכורדים יצאו מהעיירה שעומדת במוקד הלחימה מול טורקיה, במסגרת הסכם הפסקת האש. לוחמי צבא ארה"ב נצפו כשהם חוצים את הגבול ונכנסים לתוך עיראק

זמן צפייה: 02:18

המלחמה בצפון סוריה: חיילים של הצבא האמריקני חצו את הגבול החוצה מסוריה בעיר דוחוק ונכנסו לתוך עיראק, כך על פי עדויות שניתנו לסוכנות הידיעות "רויטרס". לפי העדויות, יותר ממאה רכבים ועליהם ציוד וחיילים עשו את דרכם ביציאה מהמדינה.

בתוך כך, חיילים כורדים מארגון הכוחות הסוריים הדמוקרטים נסוגו אתמול מהעיירה ראס אל-עין השוכנת בגבול עם טורקיה, כחלק מהסכם הפסקת האש שנחתם עם הטורקים בתיווך ארצות הברית, לפיו על הכורדים לסגת מאזור הגבול עד מחר בערב. דובר הכוחות, קינו גבריאל, אמר אתמול כי כל הלוחמים של הארגון, המונהג על ידי לוחמים ממצא כורדי, עזבו את האזור המותקף – באותו יום בו החלה הנסיגה האמריקנית מסוריה. בהצהרתו אמר גבריאל כי "אין לנו יותר חיילים בעיר".

במקביל, משרד החוץ האיראני הביע את התנגדותו להתבססות הצבאית של הצבא הטורקי בסוריה. והוסיף כי "יש לכבד את הגינותה של דמשק", בעלת בריתה העיקרית באזור, וכי "יש לפתור את העניין באמצעים דיפלומטיים".

לכתבות נוספות בנושא: 

התחדשה הלחימה בצפון סוריה: "טורקיה מפרה את הפסקת האש"

ברקע המשבר בצפון סוריה: פומפאו הגיע לביקור בזק בישראל

לאחר ההכרזה האמריקנית: הכורדים הודיעו – מקבלים את הפסקת האש

כוחות אמריקניים בעיראק | צילום: רויטרס

ביום שישי, התחדשה הלחימה בין טורקיה לכוחות הכורדים בצפון-מזרח סוריה. זאת, למרות הסכם הפסקת האש עליו הכריזו יום קודם סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן.

מוסטפה באלי, דובר הכוחות הכורדים הלוחמים בצפון סוריה, אמר: "למרות ההחלטה לנצור את האש, נמשכות מתקפות אוויר וארטילריה לעבר לוחמים, אזרחים ובית החולים בראס אל-עין. טורקיה מפרה את הסכם הפסקת האש בכך שהיא ממשיכה לתקוף את העיר מאז אתמול בלילה".

נשיא טורקיה ארדואן אמר כי לא נמשכים העימותים בצפון סוריה לאחר ההסכם עם האמריקנים הכולל הפסקת אש. עם זאת הוסיף ואמר שהפעולה הצבאית תמשך במידה והסכם הפסקת האש לא ייושם במלואו מצד הכוחות הכורדיים, במהלך כל 120 השעות שבהן הוא תקף. לדברי ארדואן, הוא הודיע ​​לטראמפ בשיחת טלפון על תחילת התקיפה בסוריה יום לפני תחילת הפעולה.