אף פעם לא מאוחר: בת 100 באיטליה חידשה רישיון נהיגה

לקנדידה אודרזו לא נעים לבקש מבנה להסיע אותה אז היא הלכה לחדש את רישיון הנהיגה שלה וצלחה את מבחן הראייה בהצלחה: "אני אפילו לא צריכה משקפיים כדי לקרוא את העיתון"

קנדידה אודרזו בת 100 איטליה רישיון נהיגה
אודרזו בת ה-100 עם רישיון הנהיגה הנכסף | צילום: מתוך טוויטר

לא רוצה להפסיק לנהוג: קנדידה אודרזו אוהבת לנהוג. אלא שבגילה זה מתחיל להיות קצת מסובך. עם זאת, אודרזו לא ויתרה וגם בגיל 100 החליטה לחדש את רישיון הנהיגה שלה.

אודרזו, תושבת ויצ'נזה, לבית הספר לנהיגה בעיר מגוריה, עברה בדיקת עיניים וקיבלה שוב את רישיון הנהיגה והפכה לאדם השלישי באיטליה בשנים האחרונות שמלאו לו 100 שנים ומחזיק ברישיון נהיגה.

"אני אוהבת להיות חופשיה ולא ללחוץ על הבן שלי להסיע אותי ממקום למקום", סיפרה בת ה-100 לעיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה". "אני בת מזל. אני בריאה וזה גם הפתיע אותי שאני עומד בקריטריונים. אני אפילו לא צריכה משקפי ראייה כדי לקרוא את העיתון".

אודרזו התאלמנה מבעלה בגיל מאוד צעיר. "החלטתי שלהיות בחיים משמעותו ליהנות מהחיים כמה שניתן. התחלתי לצאת להליכות ארוכות עם חברים וזה עזר לי להתמודד עם האבל", היא סיפרה. "אחרי שפרשתי לגמלאות הצטרפתי לקבוצת הליכה ומעולם לא פספסתי הליכה – כל יום ראשון בשש בבוקר".

האוכלוסייה באיטליה נחשבת לאחת המבוגרות באירופה. לפי נתונים מחודש מאי האחרון, באיטליה מתגוררים יותר מ-20 אלף בני אדם שחצו את גיל 100. עם זאת, לא ברור כמה מהם נוהגים ברכב. לפי החוק האיטלקי, יש לחדש רישיונות נהיגה לבני 80 ומעלה כל שנתיים והם מחויבים בקבלת תעודה רפואית.

בשנה שעברה, גבר בן 100 חגג את חידוש רישיון הנהיגה שלו ברכישת רכב חדש. הוא סיפר לתקשורת המקומית כי מעולם לא היה מעורב בתאונת דרכים בחייו.