פיצוץ מסתורי באיראן: מהנדס נהרג ב"תאונה תעשייתית" במתקן בפרצ'ין

באיראן מדווחים על "תאונה תעשייתית" שגרמה לפיצוץ במרכז למחקר ביטחוני במחוז פרצ'ין הסמוך לטהרן. מהנדס נהרג ואדם נוסף נפצע. אמש דווח ב"ניו יורק טיימס" כי ישראל עדכנה את האמריקנים שהיא זו שחיסלה את קצין משמרות המהפכה מוקדם יותר השבוע

זמן צפייה: 02:28

סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דיווחה על "תאונה תעשייתית" שגרמה לפיצוץ אמש (רביעי) במרכז למחקר ביטחוני במחוז פרצ'ין הסמוך לטהרן שבאיראן. מהנדס נהרג אדם נוסף נפצע. הפיצוץ מגיע ימים ספורים לאחר חיסולו של בכיר משמרות המהפכה סיאד חודאיי, שתכנן פיגועים נגד ישראלים בחו"ל, וכן כשברקע המערכה נגד הסכם הגרעין נמשכת בעוד שהמשא ומתן בין האיראנים לארה"ב תקוע.

ביוני 2020 אירע פיצוץ סמוך לבסיס בפרצ'ין. האיראנים טענו כי היה מדובר בדליפת גז במתקן לאחסון גז, אך למחרת פורסמו תמונות שהראו כי הפיצוץ היה במפעל תחמושת ובניית טילים. ב"ניו יורק טיימס" דווח באותה עת כי צילומי לוויין הוכיחו שהפיצוץ היה במפעל לייצור טילים בבסיס.

גם באוקטובר 2014 אירע פיצוץ במתקן. ב"ניו יורק טיימס" דווח אז כי פעולת חבלה גרמה לפיצוץ, שבמסגרתו נהרגו שני בני אדם.

בתוך כך, אמש דווח ב"ניו יורק טיימס" כי ישראל עידכנה את הממשל האמריקני כי היא חיסלה את הבכיר, לפי הדיווח, הישראלים בישרו לאמריקנים שהחיסול הוא אזהרה לאיראן להפסיק את פעולותיה של יחידה סמויה בכוח קודס של משמרות המהפכה, המכונה "יחידה 840", בה שירת חודאיי.

הקצין האיראני שחוסל
הקצין האיראני שחוסל

חודאיי עמד מאחורי שורת ניסיונות פיגוע בישראלים ברחבי העולם. בין היתר, הוא שלח את מנסור רסולי להתנקש בקונסול הישראלי באיסטנבול. באיראן טענו כי הוא חוסל על-ידי שני רוכבי אופנוע בלב הבירה: חמישה כדורים נורו לעבר - שלושה מהם פגעו בראשו.

החיסול אירע בשעה 16:00 (שעון מקומי) ביום ראשון האחרון. בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" הוסיפו כי ההתנקשות התרחשה ליד ביתו של הקצין. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר היורים. באיראן טוענים כי "סוכנים שפעלו למען ישראל נעצרו בחשד לחיסול".