"צ' קוריאה גנבה 2 מיליארד דולר - ומימנה את תוכנית הגרעין"

מדוח סודי של מועצת הביטחון של האו"ם, עולה כי פיונגיאנג ממשיכה להגדיל את הפרויקט שלה לייצור נשק להשמדה המונית, ועושה זאת באמצעות גניבה "מתוחכמת ונרחבת" של כספים וירטואליים

שיגור טיל בליסטי של קוריאה הצפונית מעל יפן (ארכיון)
שיגור טיל בליסטי של קוריאה הצפונית מעל יפן (ארכיון) | צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית גייסה באמצעות תקיפות סייבר כשני מיליארד דולרים, שבהם השתמשה לטובת תוכנית ייצור נשק להשמדה המונית, שאותה היא מובילה בשנים האחרונות. זאת על פי דוח סודי של האו"ם, שנחשף אמש (שני) בסוכנות הידיעות רויטרס. הדוח מוסיף ומציין כי הממשל בפיונגיאנג ממשיך להרחיב את תוכנית הגרעין והטילים שלו.

משלחת קוריאה הצפונית לאו"ם לא השיבה לדרישה להגיב לדברים. הדוח הועבר למועצת הביטחון של האו"ם בשבוע שעבר, על ידי מומחים עצמאיים שביצעו מעקב שנמשך מעל לחצי שנה אחר קוריאה הצפונית.

האקר (אילוסטרציה)
האקר (אילוסטרציה) | צילום: fottolia

בדוח טענו המומחים כי סוכנות המודיעין הצבאית של קוריאה הצפונית "השתמשה במרחב הווירטואלי לטובת תקיפות סייבר מתוחכמות במטרה לגנוב כספים ממוסדות פיננסיים ולייצר הכנסה". כמו כן, ציין הדוח כי הם פעלו באמצעות סייבר לטובת הלבנת הכספים הגנובים. "תקיפות הסייבר על מערכות סחר במטבעות וירטואליים איפשרו הכנסה קשה קשה בהרבה למעקב מאשר במערכת הבנקאית המסורתית ונועדה למנוע פיקוח ממשלתי ורגולציה".

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ז'ונג און
מנהיג קוריאה הצפונית, קים ז'ונג און | צילום: רויטרס

מועצת הביטחון של האו"ם החליטה בשנת 2006, פה אחד, להטיל סנקציות נגד קוריאה הצפונית במטרה לבלום את תוכנית הגרעין של המשטר בפיונגיאנג כמו גם את הפרויקטים שלו לפיתוח טילים בליסטיים. במסגרת הסנקציות הוטלו מגבלות סחר על פחם, ברזל, עופרת, טקסטיל, אוכל מהים ומכסות על נפט ודלק מזוקק.

בתוך כך, צבא קוריאה הדרומית הודיע הלילה (שלישי) כי זיהה שני שיגורים של טילים בלתי מזוהים מקוריאה הצפונית לעבר ים יפן שממזרח למדינה. מדובר בשיגור הרביעי של פיונגיאנג תוך פחות משבועיים, כשהשיגור האחרון התרחש ביום שישי האחרון.

לאחר הודעת צבא סיאול על שיגור הטילים, גורם אמריקני בכיר אמר כי ארצות הברית עוקבת אחר המצב בקוריאה הצפונית, והוסיף כי מתקיימות התייעצויות בנושא עם קוריאה הדרומית ויפן. ממשרד החוץ היפני נמסר כי הטילים ששוגרו מקוריאה הצפונית לא חדרו לשטח המדינה ואינם מהווים איום.