למרות הביקורות: קים קרדשיאן פועלת לשחרור אסיר שהורשע ברצח

כוכבת הריאליטי, שלאחרונה סייעה לאנשים שנכלאו ונענשו באופן לא מידתי, מנסה כעת לעזור לקווין קופר, שנידון למוות לאחר שעל פי בית המשפט רצח ארבעה בני אדם - ועוררה סערה

זמן צפייה: 02:52

ביקורות רבות נשמעות כלפי כוכבת הריאליטי קים קרדשיאן, שפועלת בימים אלה לשחרור אסיר שהורשע באונס ורצח מזעזעים, קווין קופר. היא ביקרה אותו באגף הנידונים למוות, פרסמה ציוץ בטוויטר שלה שבו כתבה: "אני חושבת שהוא חף מפשע", ואף שכנעה את מושל קליפורניה, גאווין ניוסום, להורות על בדיקות DNA חדשות בתיקו.

הפוסט של קים קרדישיאן פרסמה על האסיר
הפוסט של קים קרדישיאן פרסמה על האסיר | צילום: חדשות 13

קופר נידון למוות בעקבות הרשעתו ברצח ארבעה בני אדם בקליפורניה ב-1983. על פי ההרשעה, הוא רצח את בני הזוג דאג ופגי, בתם בת העשר וחברה הטוב, כריסטופר יוז בן ה-11. לאורך השנים עלו טענות שונות שקופר חף מפשע, וכי ראיות שונות לכך הוסתרו. אולם, התביעה מתעקשת עד היום כי גוף הראיות נגד קופר לא מותיר מקום לספק. לצד ההרשעה ברצח, הוא הורשע בחטיפה ואונס של קטינה מפנסילבניה, וכן באונס אישה נוספת בקליפורניה, שבועות אחדים לאחר הרצח המרובע, ולפני שנלכד.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

המיזם החדש בישראל והקשר עם טראמפ: קים קרדשיאן בריאיון מיוחד

"הטוקבקים החליפו את הסטיקרים": המופע החדש של הדג נחש

תלונה בגין אונס נגד ניימאר: "כפה יחסי מין באלימות"

אימו של כריסטופר יוז, שהיה כאמור בן 11 כשנרצח, תקפה את קרדשיאן על הסיוע המשפטי והקרבה למי שהיא בטוחה שרצח את בנה: "העובדה שהיא מצטלמת איתו בבית הכלא 'סן קווינטן' כשהם מחובקים, מעוררת בי בחילה".

טרם המעורבות בשחרור קופר, סייעה הכוכבת לאחרים שהורשעו בעבירות בלתי אלימות שנענשו באופן לא מידתי. פעילות זו דווקא גרפה שבחים רבים מהתקשורת האמריקנית ומארגוני זכויות אזרח במדינה. בין היתר, פעילותה של קרדשיאן הובילה לשחרור אליס ג'ונסון ממאסר עולם, לאחר שהסתבכה במעורבות לעסקת סמים לפני יותר מעשרים שנים. "לא ידעתי מי היא, אך ברגע שהבנתי מי היא, התחלתי לנסות להשיג כל כתב עת שיכולתי למצוא", סיפרה ג'ונסון.