חמינאי למשמרות המהפכה: "פתחו נשקים מתקדמים יותר"

בסוכנות הידיעות "תסנים" דווח כי המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית אמר לארגון הצבאי כי עליו לפתח כלי נשק תוצרת עצמית - שיהיו מודרניים יותר ממה שיש ברשותו כעת

המנהיג הרוחני של איראן, עלי חמינאי

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר היום (ראשון) למשמרות המהפכה האיראניים לפתח אמצעי לחימה מתקדמים ומודרניים יותר – כך דווח בסוכנות הידיעות "תסנים". "למשמרות המהפכה צריך להיות נשק, מתקדם מודרני עדכניים. צריך לפתח את הנשקים ולייצר אותם בביתנו", אמר.

נוסף לכך, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס לתוכנית הגרעין ולתוכנית הטילים של איראן, ואמר כי יש להפריד בין השניים: "זה אפשרי, ואף צריך, לדון על תוכנית הטילים האיראנית. אבל תוכנית הטילים היא דבר אחד ותוכנית הגרעין היא דבר אחר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לראשונה זה 40 שנה: נשים הורשו לצפות במשחק כדורגל באיראן

דקה אחר דקה: כך סוכל פיגוע הרחפנים האיראני על אדמת סוריה

העיתונאית הרוסייה שנחשדה בריגול באיראן שוחררה – ושבה למוסקבה

חיילי הבאסיג', זרוע של משמרות המהפכה האסלאמית, במצעד צבאי בטהרן
חיילי הבאסיג', זרוע של משמרות המהפכה האסלאמית, במצעד צבאי בטהרן | צילום: רויטרס

המתקפה האיראנית על שדות הנפט בסעודיה לפני כחודש הוגדרה על ידי צה"ל כאירוע משמעותי מאוד, שבתרחיש הקיצוני ביותר עלול להתרחש גם בישראל. מאז התקיפה שהתרחשה באמצעות טילי שיוט ורחפנים, מנסים ללמוד באגף המודיעין של צה"ל מה בדיוק קרה שם. בשבוע שעבר, סא"ל י', ראש ענף כוחות קודס בחטיבת המחקר של צה"ל, אמר כי "בגלל שאנחנו מתארים את האיום בצורה מאוד מושכלת ומאוד מאוזנת. הצבא ערוך לתרחישים כאלו של התפתחות בגזרה הצפונית. גם למטח של טילי שיוט ורחפנים".

בישיבת הקבינט שנערכה בראשון שעבר, דיבר נתניהו על העברת מיליארדים למערכות הגנה והתקפה, אך כבר היום בידי צה"ל כלים מתקדמים ליירוט הטילים: מערכת "ברק 8" של התעשייה האווירית כבר מוצבת בים להגנה על כלי השיט ואסדות הגז, וביבשה יגנו מערכות "קלע דוד" ו"שרביט קסמים" של רפא"ל, בעלת טיל יירוט בעל יכולת תמרון שאמורה להגן מפני טילי השיוט האיראנים.

Eezkilhucaa 3sw
תקיפת מחסן נפט בסעודיה | צילום: טוויטר

בתחילת החודש הודיע ראש המודיעין של משמרות המהפכה, חוסיין טאיב, כי סוכלה תוכנית של שירותי מודיעין ישראלית-ערבית לחסל את מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים, הגנרל קאסם סולימאני. טאיב הוסיף ששלושת חברי צוות החיסול נעצרו.

לדבריו, צוות החיסול, שתכנן את המשימה במשך שנים, קנה לאחר כניסתו לאיראן בית סמוך ל"חוסנייה", אתר דתי שיעי שבו מתקיימים טקסי אזכרה, במטרה לפוצץ את המטען כשסולימאני יגיע לאזכרה של אביו. עוד אמר טאיב כי צוות החיסול הכין בין 500-350 ק"ג של חומר נפץ והטמין אותם במנהרה מתחת לאתר הדתי. כמו כן, טאיב אמר כי צוות החיסול הודה לאחר מעצרו שתכנן לחסל את הגנרל סולימאני במהלך חודש העשורא, והוסיף כי מטרת החיסול היתה להצית מלחמה עדתית וניסיון להסוות את החיסול בכך שהעניין הינו נקמה פנימית בין העדות. טאיב ציין כי ניסיון החיסול הגיע לאחר ניסיון הכושל של "אויבי המהפכה" לפגוע במטה משמרות המהפכה.