חמינאי: "ישראל היא גידול סרטני בלב המזרח התיכון"

לאחר חילופי הדברים עם נתניהו, המנהיג העליון של איראן ממשיך להתבטא בחריפות נגד ישראל. "בשנים האחרונות, אין פשע נגד האנושות גדול מזה שמבצעים הציונים. המשטר שלהם יושמד"

זמן צפייה: 00:44

המנהג העליון של איראן, עלי חמינאי, המשיך היום (שישי) לתקוף את ישראל וכתב כי "ישראל היא גידול סרטני בלב המזרח התיכון". זאת, ברקע חילופי הדברים עם נתניהו ומתקפות הסייבר ההדדיות בין ירושלים לטהראן.

"הכיבוש הציוני הוא טרגדיה", תקף חמינאי. "מדובר בפשע נגד האנושות הגדול ביותר שנעשה בשנים האחרונות. אולם, חזית ההתנגדות הולכת ומתחזקת, בעוד הצבא הציוני נאלץ לסגת מפני לבנון ועזה. המשטר של הציונים עוד יושמד".

לעוד כתבות בנושא:

רה"מ לחמינאי: מי שמאיים על ישראל בהשמדה ימצא עצמו בסכנה דומה

כוכבי ברקע מתקפת הסייבר באיראן: "נמשיך לפעול בכלים מגוונים"

דיווח: ישראל ביצעה מתקפת סייבר נגד מתקן ימי באיראן

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי( רויטרס)
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי( רויטרס) | צילום: רויטרס

שר הביטחון בני גנץ הגיב לדברי חמינאי וכתב כי "אני לא מציע לאיש לבחון אותנו. מדינת ישראל והחלום הציוני הם עובדה מוגמרת, בניגוד לגרורות האיראניות המנסות להתבסס ולפגוע ביציבות האזורית, ניסיון אותו לא נאפשר.
מניסיוני, דברי הרהב של אויבנו מעידים על חולשה. בכל מקרה, אנחנו נדע להיערך לכל האיומים, ובכל האמצעים".

ביום רביעי, פרסם חמינאי באתרו הרשמי קריקטורה תחת הכותרת: "הפתרון הסופי". בקריקטורה נראים חיילים פלסטינים רוקדים ומניפים דגלים בירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדברים ואמר כי "איומיו של חמינאי לממש את 'הפתרון הסופי' כנגד ישראל מזכירים את תכנית 'הפתרון הסופי' הנאצית להשמדת העם היהודי. עליו לדעת שכל משטר שמאיים על ישראל בהשמדה ימצא עצמו בסכנה דומה".

הקריקטורה שהעלה חמינאי
הקריקטורה שהעלה חמינאי

מעט מאוחר יותר, אמר חמינאי כי "איראן תתמוך בכל קבוצה או מדינה שתיאבק במשטר הציוני".

יום קודם לכן, הרמטכ"ל אביב כוכבי נאם בטקס חילופי מפקד פיקוד העורף, ואמר כי "נמשיך לפעול בכלים צבאיים מגוונים ובשיטות לחימה ייחודיות לפגיעה באויב". זאת, ברקע מתקפת הסייבר על איראן והדיווח ב"וושינגטון פוסט", לפיו ישראל היא האחראית לפעולה.

עוד אמר כוכבי כי "המרחב הבנוי שבו התמקם האויב לא יהיה עבורנו מחסום לתקיפה. האויב בחר לפרוס טילים ורקטות בתוך הכפרים, ובכך הפך אותם למטרות צבאיות. וכך, ביום פקודה האויב יגלה שבמו ידיו הפך את העורף שלו לחזית, ואנחנו נתקוף אותו בעוצמה".