ארבע עבירות נגד שלושה גברים: השחקן קווין ספייסי מואשם בתקיפה מינית

כתב אישום הוגש בלונדון נגד כוכב הקולנוע והטלוויזיה האמריקני, המתייחס לתקריות שהתרחשו משנת 2005 עד שנת 2013 בבריטניה. לא ניתן להחיל את ההאשמות באופן רשמי עד שספייסי יכנס לממלכה, והתביעה הבריטית טרם אישרה כי תבקש את הסגרתו של ספייסי אם לא יעשה זאת

קווין ספייסי
קווין ספייסי | צילום: גטי אימג'בנק

כתב אישום בגין עבירות מין הוגש היום (חמישי) נגד שחקן הקולנוע והטלוויזיה האמריקני קווין ספייסי, אשר מואשם בארבע עבירות של תקיפה מינית נגד שלושה גברים, וכן בסעיף אחד של הבאת אדם לעסוק בפעילות מינית ללא הסכמה.

האישומים מתייחסים לשני תקריות שאירעו לכאורה בלונדון בשנת 2005, שתי תקריות נוספות ב-2008, ותקרית אחת בגלוסטרשייר שבמערב אנגליה ב-2013. הקורבן של התקריות משנת 2005 נמצא כעת בשנות ה-40 לחייו, בעוד ששני הגברים שהיו מעורבים בתקריות ב-2008 ו-2013 נמצאים כעת בשנות ה-30 לחייהם.

קווין ספייסי
קווין ספייסי | צילום: רויטרס

ממשטרת המטרופולין של לונדון נמסר כי ההחלטה להאשים את ספייסי הגיעה "בעקבות סקירה של העדויות שנאספו על ידי המשטרה בחקירה". ספייסי אינו נמצא כעת בבריטניה, ולא ניתן להחיל את ההאשמות נגדו באופן רשמי עד שייכנס לממלכה. התביעה הבריטית טרם אישרה כי תבקש את הסגרתו של ספייסי אם לא יעשה זאת.

קווין ספייסי בטקס פרסי האמי 2016
קווין ספייסי בטקס פרסי האמי 2016 | צילום: ABC

ספייסי בן ה-62, שכיכב בסרטים רבים, בהם "אמריקן ביוטי" ו"החשוד המיידי", וכן בסדרה "בית הקלפים", הואשם בשנת 2017 על ידי השחקן אנתוני ראפ שטען כי בשנת 1986 ניסה לפתות אותו כשהיה קטין בן 14. ספייסי התנצל וטען שאינו זוכר את המקרה, ולאחר מכן יצא מהארון כהומוסקסואל.

כמה ימים לאחר מכן טענו גברים נוספים בתעשיית הבידור על הטרדות מצידו של ספייסי, ובתגובה הוא הודיע כי הוא לוקח פסק זמן ממשחק על מנת לעבור טיפול. בשנת 2019 הוגש כתב אישום נגד ספייסי בגין תקיפה מינית של ראפ, אך התיק נסגר לאחר שהמתלונן סירב להעיד.