"איימו תוך אמירות אנטישמיות": שליחי חב"ד בקניה הותקפו בביתם

שודדים פרצו לבית חב"ד בניירובי, הכו באלימות את הרב שמואל נוטיק ורעייתו חיה, וגנבו רכוש בשווי עשרות אלפי דולרים. "הם מזועזעים - מבחינתם זה שוד על רקע אנטישמי"

זמן צפייה: 02:00

שליח חב"ד בניירובי, הרב שמואל נוטיק ואשתו חיה, הותקפו הלילה (רביעי) בבית חב"ד שבעיר על ידי כנופיית שודדים שפרצה למקום. אשת הרב נפצעה בראשה ועברה ניתוח, והרב נפצע קל וסובל מחבלות.

השודדים נכנסו לבית לאחר שהצליחו לגבור על השומרים המקומיים, בתוכו הם נתקלו בשני בחורי ישיבה וקשרו אותם בידיים וברגליים. לאחר מכן הגיעו לחדר השינה, החלו להכות את אשת הרב במקלות ואיימו על חייה תוך קריאת אמירות אנטישמיות. בהמשך, קשרו את ידיו ורגליו של הרב, וניסו להוציא ממנו כסף.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חשד לפשע שנאה בערב החג: הוצת מחסן בישיבה הגדולה ביותר ברוסיה

חשד לפשע שנאה בארה"ב: צלבי קרס התגלו בבית כנסת באריזונה

ארה"ב: בן 30 הואשם בפרסום תכני שנאה ואיומים אנטישמיים

זירת האירוע בבית חב''ד בקניה
זירת האירוע בבית חב''ד בקניה | צילום: חדשות 13

במהלך השוד נגנבו מהבית מחשבים, טלפונים ניידים, תפילין, תכשיטים, כסף, חנוכייה, פמוטים לנרות, גביעים לקידוש, מזון וציוד מטבח תעשייתי. כמו כן, נגרם נזק רב לבית. לאחר מכן נמלטו השודדים מהמקום. ההורים ושלושת ילדיהם הסתגרו בשירותים עד שהגיעו כוחות המשטרה.

"הכול בסדר, אמנם נגרם נזק כלכלי גדול, נגנבו הרבה דברים, אבל מבחינת הפציעות מדובר בנס", סיפר הרב. "לי כמעט לא קרה כלום. בחורים נוספים שהיו פה לא נפצעו רציני, בעיקר סובלים מטראומה. אשתי נפצעה קצת אבל עברה טיפול והכול בסדר. עכשיו נצטרך לעשות אבטחה רצינית על המקום".

"הם בתוך הזעזוע", סיפר משה נוטיק, אחיו של הרב. "מבחינתם זה שוד על רקע אנטישמי. הם מעריכים את היקף השוד בעשרות אלפי דולרים".

שליחי חב''ד שהתוקפו בקניה
שליחי חב''ד שהתוקפו בקניה | צילום: חדשות 13
בית החב''ד בקניה בו אירע השוד
בית החב''ד בקניה בו אירע השוד | צילום: חדשות 13