עקב סופות טורנדו שהכו בקנטקי: לפחות 70 בני אדם נהרגו

הסופות החזקות שהיכו בדרום-מערב המדינה גרמו למותם של עשרות, וגרמו לנזק ב-15 מחוזות. מושל המדינה אנדי באשיר כינה אותן "החמורות ביותר בהיסטוריה של קנטקי". הנשיא ביידן: "לא ניתן להעלות על הדעת את גודל הטרגדיה"

זמן צפייה: 01:26

לפחות 70 בני אדם נהרגו אמש (שישי) במדינת קנטקי שבארצות הברית עקב סופות טורנדו חזקות שהיכו בדרום-מערב המדינה וגרמו למותן של עשרות. מושל המדינה, אנדי באשיר, מסר לתקשורת כי "המספרים הסופיים עשויים להגיע ל-100 בני אדם", ואף כינה את הסופות כ"חמורות ביותר בהיסטוריה של קנטאקי".

כמו כן, לפי דיווחים, סופות הטורנדו גרמו לנזק ב-15 מחוזות ברחבי המדינה. בהמשך לכך, ההרס הגדול ביותר נצפה במדינת גרייבס, ובעיירה מייפילד ספציפית. "בערך 110 בני אדם שהו בתוך מפעל נרות כשהטורנדו היכה, ואנחנו מאמינים שאיבדנו לפחות עשרות מתוכם", אמר באשיר.

בתוך כך, לפחות 24 סופות טורנדו דווחו בחמש מדינות בתוך ארה"ב - ארקנסו, אילינוי, קנטאקי, מיזורי וטנסי - כך לפי מכון מחקר לסופות, כאשר נספרו קורבנות בארקנסו ואילינויס. מוקדם יותר היום, מערכת הסופות נעה מזרחה ופגעה בצפון לואיזיאנה ובדרום אוהיו.

בעקבות אירועי מזג האוויר, כתב הנשיא ג'ו ביידן בטוויטר: "הבוקר תודרכתי לגבי סופות הטורנדו ההרסניות, לאבד את יקירנו בנסיבות כאלו היא טרגדיה בלתי נתפסת. אנו עובדים צמוד עם המושלים על מנת להבטיח שיש להם את כל מה שהם זקוקים לצורך חיפוש ניצולים והערכת הנזק".