ארה"ב: לפחות 25 הרוגים ו-250 נעדרים בשיטפונות בקנטאקי

מניין ההרוגים ממשיך לעלות במזרח המדינה הדרומית וצפוי לעלות עם איתורם של נעדרים נוספים, לדברי המושל. הרשויות המקומיות מתארות את ההצפות כחסרות תקדים, במדינה שחוותה רק בדצמבר האחרון את אסון הטורנדו הכבד ביותר בתולדותיה

זמן צפייה: 01:13

ארצות הברית: מניין ההרוגים בחלקים מוכי השיטפונות במזרח קנטאקי עלה ל-25 הלילה (ראשון), בהם שישה ילדים ופעוטות. מושל המדינה אנדי בשיר אמר כי עם איתורם של נעדרים נוספים, שמספרם עומד כעת על לפחות 250, מניין ההרוגים צפוי לעלות. המושל הוסיף כי המטרה המיידית היא "להביא כמה שיותר אנשים למקום מבטחים" בעקבות מה שהרשויות במדינה תיארו כהצפות חסרות תקדים באזור.

מאות אנשים חולצו באויר ובמים בימים האחרונים על ידי אנשי המשמר הלאומי מקנטאקי, טנסי, מערב וירג'יניה, וכן על ידי שוטרים ממחלקת הדגים וחיות הבר של קנטאקי ומשטרת המדינה. "זה דבר ממש קשה כרגע, עם היקף ההרס והאזורים המושפעים, להשיג מספר אמין על נעדרים", אמר בשיר, וקרא לתושבים לדווח על נעדרים. שירות הסלולר עדיין מושבת בחלק מהמחוזות, ומערכות המים מוצפות, לדברי המושל.

ההצפות במזרח קנטאקי, ארה''ב
ההצפות במזרח קנטאקי, ארה''ב | צילום: רויטרס

מאמצי החילוץ הופסקו עקב הפסקות חשמל שנמשכו אתמול, עם יותר מ-13 אלף בתים ועסקים שנותרו בחושך. מי שיטפונות רבים שטפו את הבתים בכמה מחוזות, והותירו תושבים על גגות הבתים כדי להימלט מההצפה הקטלנית. גורמים רשמיים מאמינים שאלפים נפגעו מהסערות, והמאמצים לשקם כמה אזורים עשויים להימשך שנים, אמר המושל ביום שישי.

ההצפות במזרח קנטאקי, ארה''ב
ההצפות במזרח קנטאקי, ארה''ב | צילום: רויטרס

"זה הרסני עבורנו, במיוחד לאחר שהחלק המערבי של המדינה שלנו עבר את אסון הטורנדו החמור ביותר שראינו אי פעם רק לפני שבעה וחצי חודשים", אמר בשיר לרשת CNN, בהתייחסו לסדרה של סופות טורנדו שפקדו את קנטאקי בדצמבר החארון והביאו למותם של 74 בני אדם.

ההצפות במזרח קנטאקי, ארה''ב
ההצפות במזרח קנטאקי, ארה''ב | צילום: רויטרס

לאחר השטפונות שהחלו ביום שישי האחרון, כאשר מעל ל-40 ס"מ של גשם שטפו את המדינה הדרומית תוך פחות מיממה, הנשיא ג'ו ביידן הכריז על אסון גדול במדינה והורה לשלוח סיוע פדרלי ל"אזורים שנפגעו מסופות קשות, שיטפונות, מפולות ומפולות בוץ", על פי הודעה לעיתונות מהבית הלבן.