מבצע החיסול של אל-בגדאדי נקרא על שם האמריקנית ששבה ואנס

היועץ לביטחון לאומי של הממשל האמריקני, רוברט אובראיין, חשף כי המשימה לתפוס את מנהיג דאע"ש כונתה קיילה מולר - על שמה של הצעירה שנחטפה על ידי הארגון

זמן צפייה: 08:29

משימת החיסול של מנהיג דאע"ש, אבו בכר אל-בגדאדי, על ידי כוח דלתא, יחידת הקומנדו של צבא ארה"ב, נקראה "מבצע קיילה מולר", על שם הצעירה האמריקנית שנחטפה על ידי דאע"ש ושימשה שפחת מין של אל-בגדאדי עד שנהרגה בשנת 2015. את המידע הזה אישר אתמול (ראשון) היועץ לביטחון לאומי של הממשל האמריקני, רוברט אובראיין.

מי שהציע את הרעיון לקרוא למבצע על שמה של קיילה הגיע, על פי הדיווחים, מיושב ראש המטות המשולבים של הצבא האמריקני, הגנרל מארק מילי.

טראמפ בהצהרה על חיסול אל-בגדדי
טראמפ בהצהרה על חיסול אל-בגדדי | צילום: חדשות 13

מולר הייתה פעילת זכויות אדם בת 26 שפעלה בדרום טורקיה כדי לסייע לפליטים סורים. באוגוסט 2013 היא חצתה את הגבול עם חבר סורי כדי לעזור בהתקנת ציוד תקשורת בבניין רפואי בחאלב. בדרך חזרה לטורקיה, האוטובוס שלה נפל למארב של אנשי דאע"ש וקיילה נלקחה כבת ערובה. היא הוחזקה בשבי הארגון ושימשה שפחת המין של אל-בגדאדי, שנהג לאנוס אותה ולעשות בה כרצונו.

בפברואר 2015 עלו שמועות מהאזור כי קיילה נהרגה במהלך הפצצה אווירית של כוחות המערב. הנשיא אובמה אישר את מותה בהצהרה זמן קצר לאחר מכן.

כזכור, לאחר דיווחים אתמול בלילה לפיהם מנהיג דאע"ש חוסל במבצע אמריקני בצפון סוריה, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נאם בבית הלבן ואישר את הדברים: "אמש, ארצות הברית עשתה צדק עם הטרוריסט מספר אחד בעולם, אבו בכר אל-בגדאדי מת". עוד אמר נשיא ארה"ב כי אל-בגדאדי "מת לאחר שרץ לתוך מנהרה ללא מוצא, כשהוא בוכה, צורח וזועק. הוא מת כמו כלב, כמו פחדן".

"ארה"ב חיפשה אותו במשך שנים ארוכות", המשיך טראמפ, "תפיסתו הייתה העדיפות העליונה של הממשל שלי. הכוחות המיוחדים ביצעו פעולה מסוכנת בשעת ליל והצליחו במשימתם. הם היו מדהימים. המתחם פונה לגמרי באותה עת, 11 ילדים פונו מהבית ולא נפגעו. מי שנותר היו אל-בגדאדי ושלושה מילדיו שהוא גרר איתו למוות ודאי. הכלבים שלנו רדפו אחריו, הוא הדליק את חגורת הנפץ שלו והרג את עצמו ואת שלושת ילדיו". טראמפ ציין גם כי שתי נשים מתו במהלך המבצע וסיפר: "היו שתי נשים שלו שלבשו חגורות נפץ שלא התפוצצו. היה קושי רב משום שהן היו עם חגורות נפץ עליהן".