אפגניסטן: לפחות 21 הרוגים בפיצוץ אדיר במסגד

המשטרה המקומית דיווחה על לפחות 27 פצועים נוספים בעקבות פיצוץ עוצמתי שנשמע במהלך תפילת הערב בבירת אפגניסטן - אחד מהם: איש דת בולט

פיצוץ במסגד בקאבול
פיצוץ במסגד בקאבול | צילום: מתוך טוויטר

פיגוע עוצמתי אירע אתמול (רביעי) במהלך תפילת הערב במסגד בקאבול, עיר הבירה של אפגניסטן, ובו נהרגו לפחות 21 בני אדם, בהם איש דת בולט, ולפחות 27 נוספים נפצעו.

על פי עד שנכח באירוע, הפיצוץ האדיר נשמע בפיגוע של מחבל מתאבד במקום. עד כה אף גורם לא נטל אחריות על המעשה, כשנה מאז שתפס הטליבאן את השלטון. על פי הדיווח לעיתון "הגרדיאן" הבריטי, חמישה ילדים היו בין הפצועים, ומספר הנפגעים עוד עלול לעלות.

השלוחה המקומית של ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" הגבירה את ההתקפות נגד הטליבאן ונגד אזרחי אפגניסטן מאז השתלטות המורדים באוגוסט האחרון, כאשר חיילי ארצות הברית ונאט"ו היו בשלבים האחרונים של נסיגתם מהמדינה.

רק בשבוע שעבר נטל דאעש אחריות על הריגת איש דת בולט מהטליבאן במרכז הדתי בקאבול. חאליד זדראן, הדובר של משטרת קאבול אשר מונה על ידי הטליבאן, אישר את התרחשות הפיצוץ בתוך מסגד בצפון קאבול, אך לא סיפק פרטים נוספים על מספר הנפגעים וההרוגים במקום. דובר הטליבאן, זביהוללה מוג'אהיד, גינה את הפיצוץ והבטיח כי "מבצעי פשעים אלה יובאו בקרוב לדין - ויענשו".

כידוע, בעקבות פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר, הפלישה לאפגניסטן בהובלת צבא ארצות הברית הביאה להפלת משטר הטליבאן הקודם במדינה, שבו ישב מנהיג אל-קאעידה, אוסאמה בן לאדן. מאז שחזר הטליבאן לשלטון, עמד המשטר בפני משבר כלכלי משתק, כאשר הקהילה הבינלאומית, שאינה מכירה בממשלת הטליבאן, הקפיאה את המימון למדינה.