אחרי שדיווחה על הקורונה בווהאן: עיתונאית תרצה 4 שנות מאסר

ז'אנג ז'אן בת ה-37 שסיקרה את התפרצות הנגיף, הואשמה על ידי בית המשפט בסעיף "יצירת סכסוכים", לאחר שנעצרה בחודש מאי השנה ומאז היא שובתת רעב. עורכי דינה: "מצבה הבריאותי ירוד"

העיתונאית ז'אנג ז'אן שנכלאה בסין ל-4 שנות מאסר | צילום: צילום מסך/YOUTUBE

העיתונאית העצמאית ז'אנג ז'אן בת ה-37, שדיווחה על התפרצות הקורונה בעיר ווהאן שבסין, נידונה היום (שני) לארבע שנות מאסר אותם גזר עליה בית המשפט במדינה. היא הורשעה תחת הסעיף "יצירת סכסוכים ועוררות פרובוקציות", שנעשה בו שימוש נרחב כנגד פעילים חברתיים בסין.

ז'אן, עורכת דין לשעבר, נעצרה על ידי השלטונות הסיניים בחודש מאי האחרון, ומאז היא שובתת רעב זה מספר חודשים רצופים. עורכי דינה טענו כי מצבה הבריאותי ירוד. עם זאת, יחד עם ז'אן נעצרו 12 פעילים נוספים, בהם עיתונאים אזרחים בגין דיווחים ממוקד ההתפרצות בווהאן. כידוע, בסין לא קיימת עיתונות חופשית, ובעקבות כך הרשויות מקשות על פעילים חברתיים שנחשבים כחותרים תחת מאבק המדינה בהתפרצות הנגיף.

 כתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות: 379 אלף בני אדם חוסנו מתחילת המבצע

תיעוד ממצלמת הקסדה: כך לכדו לוחמי הימ"מ את רוצח אסתר הורגן

חשד לרצח בלוד: גבר נורה למוות ברכב

הפגנה בהונג קונג למען שחרורה של ז'אנג יחד עם פעילים נוספים
הפגנה בהונג קונג למען שחרורה של ז'אנג יחד עם פעילים נוספים | צילום: רויטרס

על פי כתב האישום שהוגש נגדה, ז'אן נסעה לעיר ווהאן בחודש פברואר במטרה לדווח באופן עצמאי ממוקד ההתפרצות. הסרטונים שלה שצולמו בשידור חי זכו לשיתופים רבים ברשתות החברתיות, מה שהוביל לפרסומה ברחבי המדינה.

עוד עולה מכתב האישום כי היא "שלחה מידע כוזב באמצעות הודעות טקסט, סרטוני וידאו ודרך פלטפורמות אחרות כגון טוויטר ו-WeChat". כאמור, ז'אן עוכבה ב-14 במאי על ידי המשטרה, ולמחרת דווח כי היא נמצאת כ-640 קילומטרים משאנגחאי.