שר ירדני לשעבר נטש את האולפן: "לא אשתתף בדיון עם ישראלי"

צפו: שר ההסברה לשעבר של הממלכה עזב בזעם את אולפן הערוץ הסעודי "אל-ערבייה" מאחר ובפאנל השתתף גם הפרופסור עוזי רבי מאוניברסיטת תל אביב

זמן צפייה: 02:18

לשעבר שר ההסברה של ירדן, סמיח אל מעאייטה, עזב בזעם את אולפן הערוץ הסעודי "אל-ערבייה" מאחר והדיון אליו הוזמן כלל גם את הפרופסור עוזי רבי מאוניברסיטת תל אביב. לפני שקם, הוריד את המיקרופון ועזב את האולפון, השר לשעבר אמר למראיין: "אמרתי גם לפני השידור ואני אומר כעת - לא אשתתף בדיון עם אדם ישראלי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נציגי ירדן ואיראן בקיקבוקס החרימו קרב מול מתחרה ישראלי

קולדפליי השיקו את אלבומם החדש – בהופעה בבירת ירדן

מלך ירדן: "היחסים עם ישראל במצב הגרוע ביותר אי פעם"

סמיח אל מעאייטה, שר ההסברה הירדני לשעבר
סמיח אל מעאייטה, שר ההסברה הירדני לשעבר | צילום: חדשות 13

צבא ירדן קיים בשבוע שעבר תרגיל חריג ביותר שדימה התגוננות אל מול פלישה ישראלית ופיצוץ הגשרים על נהר הירדן - וזאת על רקע מתיחות רבה בין שתי המדינות. המלך עבדאללה הגיע לצפות בתרגיל כשהוא לבוש מדי צבא והתרגיל זכה לסיקור נרחב בתקשורת הירדנית במה שנראה כמסר מדיני לישראל לגבי עומק המשבר ביחסים. יחד עם המלך הגיעו בכירים רבים בממשלת ירדן וחברי פרלמנט.

במהלך התרגיל שמה של ישראל לא צויין במפורש אולם התרגיל תואר בתקשורת הירדנית ככזה שנועד לדמות בלימת פלישה של כוחות שריון של מדינה זרה "מכיוון מערב" כולל פיצוץ הגשרים על נהר הירדן "כדי שאלה לא ישמשו למעבר של כוחות האויב".

Jordan's King Abdullah Walks With Israel's Prime Minister Netanyahu Before Their Meeting At The Royal Palace In Amman
עבדאללה מלך ירדן וראש הממשלה נתניהו, 2014 | צילום: רויטרס

ביום שישי לפני שבועיים אמר עבדאללה מלך ירדן כי "היחסים של ירדן עם ישראל נמצאים במצב הגרוע ביותר אי פעם". שבוע לאחר מכן, שר החוץ של ירדן, איימן א-ספדי, התייחס למתיחות ביחסים עם ישראל בביקורו בבחריין ואמר כי "היחסים עם ישראל נמצאים בשפל של כל הזמנים. 25 שנים אחרי הסכם השלום - אנשים לא רואים את פירות השלום. שיתוף הפעולה עם ישראל מוגבל. הכיבוש הישראלי בגדה המערבית נמשך והסיכוי לפתרון שתי המדינות מתעמעם".