חושש לשלטונו? מלך ירדן הדיח את ראש המודיעין ובכירים נוספים

עבדאללה הודיע על מינויו של אחמד חסני חסן במקום עדנאן אל-ג'נדי, בשל "ניסיונות נואשים החותרים לפגוע ביסודות הלאומיים הירדניים". המהלך נתפס בישראל כחשש מגורמים המאיימים על השלטון

 עבדאללה מלך ירדן
המלך עבדאללה | צילום: רויטרס

מלך ירדן, עבדאללה השני, הודיע אתמול (חמישי) כי הוא מדיח את ראש המודיעין, עדנאן אל-ג׳נדי, ושורה של בכירים נוספים. זאת, לדבריו, בשל "ניסיונות נואשים בזמן האחרון החותרים לפגוע ביסודות הלאומיים הירדניים ולפעול נגד כל מי שנפשו מתאווה לנסות ולפגוע בעקרונות החוקה". בישראל תופסים את המהלך כחשש של עבדאללה מגורמים המאיימים על שלטונו.

באיגרת ששלח עבדאללה לראש המודיעין הנבחר, אחמד חסני חסן, תקף בחריפות את אל-ג'נדי וכתב עליו כי "הצעידה של אל-ג'נדי, שהייתה לרוב מכובדת, התאפיינה לאחרונה, כמו כל מוסד ממשלתי, בכמה חריגות מדרך השירות הנאמן, ובכך הציב את האינטרסים הפרטיים לפני טובת הכלל, דבר שחייב לפעול כלפיו ולתקן את דרכיו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

כך הגיב חברו של דובר צה"ל המיועד כשגילה שהקליט אותו

זעם בהונגריה: ביקורת על ישראל במועבי"ט הוקראה חרף וטו שהטלנו

מאני וומן: גל גדות - השחקנית השנייה הכי רווחית בהוליווד השנה

ראש המודיעין הירדני המודח, עדנאן אלג'נדי | צילום: החדשות 13

אולם, מלך ירדן הבהיר כי למרות הדחות הבכירים, אין להטיל דופי בשירות המודיעין. "התנהגויות אישיות אלה, והדרך שנהג בה המיעוט ששכח כי תפקידים בכל הדרגים צריכים להיות מלווים באחריות ובעשיית חשבון אישי, אסור שיובילו אותנו אל פסקי דין מוטעים סביב המוסדות והמנגנונים שלנו, או הטלת ספק במהימנות, בהגינות, במסירות וביושר של הרוב הגדול של אלה העובדים בהם", הוסיף מלך ירדן.

עוד כתב עבדאללה לראש המודיעין החדש כי "בחרנו בך לנהל את הארגון בשלב עדין זה, שבו האזור שלנו עומד בפני אתגרים רבים וחסרי תקדים". "ארצנו הצליחה להתגבר על מכשולים וקשיים רבים בזכות האחריות הלאומית שחש עמנו והיכולת של מוסדותינו, ובראשם הצבא, המודיעין ומנגנוני הביטחון האחרים", חתם את דבריו.

ראש המודיעין הירדני הנכנס, אחמד חסני חסן | צילום: החדשות 13