החזרת השגריר ובחינת הסכם השלום: התוכנית הירדנית למאבק בסיפוח

גורמים פלסטינים מסרו לחדשות 13 כי שר החוץ הירדני העביר מסר מעבדאללה לאבו מאזן, לפיו "לא נעבור בשתיקה על סיפוח ישראלי" • ירדן לוחצת על אבו מאזן: דבר עם טראמפ כדי לעצור את המהלך

זמן צפייה: 01:14

גורמים פלסטינים מסרו היום (חמישי) לחדשות 13 כי  במקרה שתתבצע החלת ריבונות ישראלית, ירדן מתכננת לנקוט בשורה של צעדים: החזרת השגריר הירדני מישראל, הורדת דרג היחסים בין שתי המדינות, בחינה מחדש של הסכם השלום, ומהלכים משפטיים ואחרים נגד ישראל בזירה הבין-לאומית בתיאום עם הפלסטינים.

עוד מסרו הגורמים כי שר החוץ הירדני שביקר היום ברמאללה הביא איתו מסר מהמלך עבדאללה, לפיו "הסיפוח הוא סכנה ביטחונית לירדן ופגיעה בביטחונה הלאומי; לא נעבור בשתיקה על סיפוח ישראלי".

בשבועות האחרונים הירדנים מפצירים באבו מאזן לדבר עם הנשיא טראמפ באופן ישיר, כדי לעצור את הסיפוח. דיפלומטים ערבים המעודכנים במגעים סיפרו לחדשות 13 כי התשובה של אבו מאזן עד כה הייתה שלילית. העיתוי של ביקור שר החוץ הירדני הוא חשוב, כי השבוע הבא הוא קריטי לשאלה האם יהיה מהלך כלשהו של סיפוח.

עוד בחדשות 13:

"ירדן תאיץ את המאמצים בזירה הבין-לאומית נגד תוכנית הסיפוח"

"נתניהו הציג לגנץ ואשכנזי 4 תרחישי סיפוח – לא אמר מה המועדף"

בולטון: "נתניהו פקפק ביכולתו של קושנר להוביל את תהליך השלום"

Jordan's King Abdullah Walks With Israel's Prime Minister Netanyahu Before Their Meeting At The Royal Palace In Amman
עבדאללה מלך ירדן וראש הממשלה נתניהו, 2014 | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום אמרו מקורות פלסטינים לחדשות 13 כי "ירדן החליטה להאיץ את המאמצים בזירה הבין-לאומית נגד תוכנית הסיפוח של ישראל, ותעשה זאת בתיאום עם הנהגת הרשות הפלסטינית".

בתוך כך, סוכנות הידיעות הירדנית דיווחה כי המלך עבדאללה, קיים אתמול סדרת פגישות וידאו עם חברי הוועדה ליחסי חוץ של הסנאט וכן עם יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי. לפי הדיווח, במהלך השיחה הדגיש המלך כי מדינתו בעד פתרון שתי המדינות, הכולל הקמת מדינה פלסטינית ועצמאית בגבולות 67', שבירתה מזרח ירושלים.

שר החוץ הירדני, איימן אל ספאדי
שר החוץ הירדני, איימן אל ספאדי | צילום: רויטרס

כמו כן, הדגיש המלך כי המדיניות הישראלית של סיפוח שטחים בגדה המערבית אינה מקובלת על מדינתו וכי עלולה לחבל במאמצים להביא לשלום ויציבות במזרח התיכון.