הוסרו ההגבלות על ג'ונתן פולארד: "יוכל לעבור לכל מקום"

פרקליטיו של היהודי-אמריקני, שהורשע בריגול ושוחרר ב-2015 בתנאים מגבילים, הודיעו כי משרד המשפטים בארה"ב החליט שלא להאריך את תקופת המבחן שלו. "הוא ישמח לבוא לישראל - זה היה החלום שלו"

ג'ונתן פולארד בניו יורק לאחר שחרורו מהכלא | צילום: רויטרס

משרד המשפטים האמריקני הכריע הערב (שישי) שלא להאריך את תקופת המבחן של ג'ונתן פולארד, היהודי-אמריקני שהורשע בריגול וריצה עונש מאסר בארה"ב. כך הודיעו עורכי דינו. המשמעות היא שכל ההגבלות שחלו על פולארד בחמש השנים האחרונות - יבוטלו, והוא יוכל לעבור לכל מקום שירצה, כולל ישראל.

"הוא ישמח לבוא לישראל, זה היה החלום שלו, התקווה שלו, המשאלה שלו", אמר עורך דינו אלן דרשוביץ. "זה יהיה טוב לישראל, טוב לאמריקה, וטוב לשלטון החוק".

ג'ונתן פולארד, במדי אסיר, בשנת 1991 - שש שנים לאחר שנתפס
ג'ונתן פולארד, במדי אסיר, בשנת 1991 - שש שנים לאחר שנתפס | צילום: רויטרס

בשנת 1987 הורשע פולארד בריגול לטובת ישראל במסגרת הסדר טיעון. בנובמבר 2015, לאחר שריצה 30 שנות מאסר, שוחרר פולארד בהתאם להחלטת ועדת השחרורים האמריקנית. תנאי שחרורו כללו הגבלות רבות למשך 5 שנים: עוצר בית לילי, איסור יציאה מאזור מסוים של ניו יורק, ענידת אזיק אלקטרוני וניטור של מחשבו הפרטי ובמקום העבודה. תקופת התנאים המגבילים פגה היום, חמש שנים בדיוק לאחר שחרורו של פולארד מהכלא, ועל פי הכרזת עורכי הדין - הוחלט שלא להאריכה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על כך שהוסרו המגבלות מעל פולארד. נתניהו הודה לשגריר ישראל בארה"ב רון דרמר ש"ניהל את המגעים באחריות וברגישות מול הממשל האמריקני". שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, בירך אף הוא על ההחלטה: "הסרת המגבלות מיונתן פולארד הן חדשות טובות עבור כולנו וסגירת מעגל חשובה עבור מדינת ישראל. ‏יונתן, אחרי כל כך הרבה שנים, אני שמח מאוד שבקרוב תהיה כאן איתנו ומקווה לפגוש אותך ואת אסתר, לה אני מאחל החלמה מהירה".