ביידן: חיסונים לכלל האוכלוסייה האמריקנית - החל מחודש מאי

בכירים בבית הלבן מסרו כי נשיא ארצות הברית ינחה את מושלי המדינות לאפשר לכל בני ה-18 ומעלה להתחסן כבר בשבועות הקרובים. ביידן: "יש סיכוי שביולי נחגוג את יום העצמאות כרגיל"

זמן צפייה: 00:54

בנאום שנשא הלילה (שישי) נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לציון שנה לפרוץ מגפת הקורונה, הבטיח ביידן כי אם מבצע החיסונים ימשיך להתקדם - "יש סיכוי שבארבעה ביולי אתם, בני משפחותיכם וחבריכם, תוכלו להיות יחד בחצר הבית או בשכונה, לעשות על האש ולחגוג את יום העצמאות".

"אחרי השנה הארוכה והקשה הזאת", הוסיף הנשיא, "זה מה שיהפוך את יום העצמאות הזה למשהו באמת מיוחד. לא רק נחגוג בו את העצמאות שלנו כאומה, אלא גם נתחיל לחגוג את העצמאות שלנו מהווירוס הזה". ביידן הצהיר כי ביומו ה-60 בתפקיד, שיצויין בעוד שבוע וחצי, ארה"ב תגיע לרף מיליון המתחסנים האמריקניים.

במקביל לכך, בכירים בבית הלבן טענו כי ביידן מתכוון להנחות את מושלי כלל המדינות לפתוח את מבצע החיסונים לכלל האוכלוסייה הבוגרת, מגיל 18 ומעלה, עד לתאריך ה-1 במאי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תחקיר "הארץ": טענות לתקיפה וניצול מיני מצד יהודה משי זהב

כך נתניהו הפך את ההישג המדיני – לפיאסקו מהדהד • פרשנות

דיווח: ישראל תקפה לפחות 12 ספינות שהובילו נפט איראני לסוריה

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן | צילום: חדשות 13

נאומו של ביידן הגיע יומיים לאחר שבית הנבחרים האמריקני אישר את התוכנית אותה יזם, אשר נועדה לסייע בהתמודדות עם השלכות הקורונה. התוכנית, שעלותה נאמדת ב-1.9 טריליון דולרים, היא אחת מתוכנית הסיוע הכלכלי הגדולות ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית.