לאחר 80 שנה: יצירות אומנות שהנאצים גנבו הושבו למשפחה יהודית

תשע עבודות תחריט וציורים הוחזרו למשפחה, שמונה עשורים אחרי שנלקחו מהזוג דוידסון שנרדפו במלחמת העולם השנייה. שר האומנות הבווארי הגיע להעביר אותן לצאצאים, שחיפשו אחריהם ארוכות

יצירות האמנות שנגנבו על ידי נאצים

תשע יצירות אומנות הוחזרו היום (שני) למשפחה יהודית בגרמניה, שנים ארוכות לאחר שנגנבו ממנה במלחמת העולם השנייה על ידי הנאצים. הענקת העבודות נערכה בטקס מיוחד שהתקיים במוזיאון הלאומי לאומנות בווארית במינכן.

היצירות שנגנבו, הוחזרו לצאצאי המשפחה של הזוג שהחזיק בהן לאחר יותר משמונה עשורים. בין העבודות היו חמישה ציורים ותחריטים נוספים. אל הטקס הגיע שר האומנות הבווארי ברנד סילבר, והעניק באופן רשמי את היצירות למשפחה יחד עם מנהל המוזיאון פראנק מאטיאס קאמל וסגנו.

כתבות נוספות בחדשות 13:

מוזיקאי טוען שעומר אדם השתמש ביצירה שלו – ומאיים בתביעה

"לא האמנו שזה יקרה": רחוב בקרקוב ייקרא על שם רב שנרצח בשואה

זיכרון להמונים: כך עברה הנצחת השואה מהמוזיאון לסלולרי

יצירות האמנות שנגנבו על ידי נאצים
יצירות האמנות שנגנבו על ידי נאצים

מקורן של חלק מהיצירות הוא במאה ה-19, וכולן הוחרמו בשנת 1938 כאשר הזוג, יוליוס וסמיה פרנצ'יסקה דוידסון, נרדף על ידי הנאצים בשל יהודתו.

שר האומנות סילבר התייחס היום לאירוע המרגש, ואמר בריאיון לרשת רדיו מקומית כי לא היה פשוט כלל להגיע לרגע הזה: "למרות שההחרמה תועדה ב-1938, היה קשה מאוד למצוא את היורשים החוקיים של היצירות".

עוד הסביר סילבר מדוע היה מסובך כל כך למצוא את הבעלים הבאים של הציורים והתחריטים: "בעקבות השואה לא היו לזוג ילדים, ולכן הייתה שאלה מי רשאי לרשת את יצירות האומנות. התעוררו חילוקי דעות משפטיים בנוגע לשאלה הזאת".